K ukončení distribuce novin došlo na počátku června. Podle mluvčí Gabriely Novotné šlo o krok, který byl plánován původně na konec roku.

„Postupující digitalizace a vybavení našich vozů bezplatným přístupem k internetu prostřednictvím palubní Wi-Fi přinesla očekávaný pokles zájmu o denní tisk ve vlacích ze strany našich cestujících. Zavedení bezpečnostních opatření v souvislosti s šířením koronaviru, v rámci kterých byla distribuce denního tisku pozastavena, tak tento plánovaný krok jen urychlilo,“ uvedla Novotná.

Kvůli pandemii koronaviru omezily rozdávání novin některé aerolinky, například Emirates. Podle Novotné se pro stejný krok rozhodly i rakouské dráhy ÖBB. „Palubní Wi-Fi je dnes vybavena velká část našich dálkových spojů včetně vaků, kde byl dosud poskytován bezplatně denní tisk. Nabídka dalších bonusových služeb, tedy především občerstvení (voda) je zachována,“ dodala.

Ztráta pro vydavatelství

Téma denního tisku ve vlacích Českých drah se dostalo minulý týden i na jednání hospodářského výboru. Komunistický poslanec Leo Luzar na hospodářském výboru, že na palubě Českých drah nerozdávají cestujícím stranické Haló noviny. Ve chvíli, kdy pronášel svá slova o diskriminaci komunistů, už ale na palubě vlaků Českých drah nikdo denní tisk nerozdával.

Pro vydavatelství půjde o citelnou ztrátu zejména z pohledu vykazování takzvaného prodaného nákladu. Noviny na palubu vlaků směřovaly za zlomek ceny v trafikách, vydavatelstvím se ale noviny do dopravních prostředků započítávají do takzvaného prodaného nákladu. Tím pak mohou argumentovat inzerentům, kolik lidí se jejich noviny kupuje.

Noviny na palubě vlaků i autobusů nechává zdarma naopak RegioJet. „Denní tisk je součástí nabídky našich služeb pro cestujících jak ve vlacích RegioJetu, tak i v našich autobusech. Nemáme v plánu na tomto nic měnit,“ řekl mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj.