Otevřela se tak nová propojka silnic I/11 a II/461, tedy zmíněného jižního obchvatu, který vede kolem Kylešovic.Původně stávala trochu blíže ke Komárovu standardní křižovatka, která však byla nebezpečná, na kontě měla celou řadu nehod. Dalším problémem byla frekvence dopravy, podle údajů Ředitelství silnic a dálnic (pozn. red. investor nové propojky) tudy denně směrem od Opavy projíždí přes osmnáct tisíc aut, dalších sedm tisíc se jich průměrně napojuje na „jedenáctku“ z jižního obchvatu.

Modernizace semaforů u křižovatek s Hradeckou a Otickou ulicí. Opava, 15. června 2021.
Hradecká ulice v Opavě je do centra neprůjezdná. Město opravuje semafory

Řidiči zažívali perné chvíle hlavně ve špičkách, kdy jeli od Kylešovic a chtěli odbočit vlevo, což byl mnohdy úkol takřka nadlidský. Stávající cesta tak už je nyní uzavřena a bude odstraněna.

Nový rondel má dva pruhy, které od sebe dělí malé retardéry. „Okružní křižovatka je řešena jako turbo-okružní se spirálovým uspořádáním se dvěma jízdními pruhy, jejímž principem je rozřazení vozidel do jízdních pruhů pro požadovaný směr odbočení před křižovatkou. Vozidla následně budou křižovatkou projíždět po plynule vedených, spirálově uspořádaných jízdních pruzích,“ uvádí ve své zprávě ŘSD.„Kruháč“ nicméně vyvolává u řidičů rozporuplné reakce.

Vojta Hadaščok ještě v dresu Dukly
Opava jedná o příchodu posil, na radaru pardubický Petráň

„Já myslím, že místo těch dvou pruhů měli raději udělat klasický jednopruhový rondel jako u Globusu, také ty dělící retardéry moc nechápu, pokud člověk špatně najede, už se nemá jak opravit a vrátit. A na to, že jde o napojení na obchvat města, mohl být tedy objezd daleko větší, přijde mi celkem malý,“ míní například jeden z opavských řidičů Miroslav Slaný.

Další ale konstatují, že stačí za volantem používat zdravý rozum a objezd za složitý nepovažují. O rondelu se diskutuje i na sociálních sítích. Mnozí s nadsázkou řečeno čekají, zda i tento objezd dostane přezdívku „bermudský“ jako okružní křižovatka mezi Kateřinkami a Malými Hošticemi. Ta bývá terčem posměchu kvůli častým „ťukancům“.

Jak šel čas?

Nové napojení na I/11 se začalo stavět už loni v září. Jenže stavební práce pak dělníkům i strojům zkomplikovaly vydatné říjnové deště, staveniště bylo dokonce zaplaveno. V polovině listopadu byla zprovozněna silnice vedoucí z hlavního tahu mezi Opavou a Komárovem na jižní obchvat města. Letos v dubnu se pak otevřela první polovina nového rondelu. ŘSD za novou propojku zaplatilo 36,8 milionu korun, původně se počítalo s částkou přes 45 milionů.