Na začátku, jak už tomu tak bývá, byla jedna zajímavá inspirace. A ležela přímo na chodníku.

„Natočit video napadlo mou ženu, která stála u okna u nás v kanceláři v prvním patře a zaujaly ji větší dlaždice, které korespondovaly s nařízením dvoumetrových rozestupů před výdejním okénkem. Představovala si tam něco jako spartakiádu s PET lahvemi U2D místo kuželů. Řekla, že úplně vidí, jak začíná ne Vltavě bublat flétna a s každým dokončeným taktem by se objevila v záběru další postava na dlaždici. Tak mě napadl ten kontrast nepohyblivých pijáků piva a kolem nich ladný tanec baletek,“ přibližuje Radek Psota od „Dobráků“.

VIDEO:

(*Někdy je potřeba několik sekund počkat, než se načte.)

K realizaci nápadu už pak nebylo moc daleko, protože hospůdka bývá po premiérách oblíbeným místem setkávání herců či baletek z divadla. Významnou roli sehrál i Michal Stalmach, bývalý člen opavské činohry.

„I jemu se ta vize líbila. Tak to domluvil s baletkami, holky nám navrhly termín, narychlo jsme pozvali našeho italského lektora a kamaráda Marca Ceccaroniho, který úžasně fotí a jen letmo se zmínil, že dělá i videa. Ale vůbec jsme nevěděli, jaké má profi vybavení a že i takto bez přípravy, scénáře, ad hoc vznikne něco tak pěkného. Navíc jsme ani neřekli mnoha lidem. Na videu je náš syn Vladimír, Michal Stalmach se svou ženou, šest štamgastů a zbytek kluci, kteří přišli na pivo a kývli nám na to, že se tam v rouškách také postaví,“ upřesňuje Radek Psota.

Aktéři pak jen trochu bojovali se sluncem, ale nakonec se dílo povedlo.

„Natočili jsme nástup, pak jsme využili otevřených dveří kostela sv. Vojtěcha pro příchod baletek. Holky si řekly o tři řady, aby mohly obtančit kolem statických čekatelů na pivo až k hospodě. Za půl hodiny bylo po všem. Nejvíce práce pak leželo na Marcovi, který vše musel sestříhat a napasovat na hudbu Smetany. Marco studoval na Institutu tvůrčí fotografie v Opavě, ale v Itálii absolvoval i několik kurzů režie, jeden dokonce s nizozemským kameramanem Robbiem Müllerem, spolupracovníkem Jima Jarmusche. Jeho malý syn Nathan ovládal kameru v okně a Marco točil detaily dole. Holky vymyslely své múzické pojetí točení piva a Marco pak závěrečný detail s tancem a připitím si na zdraví,“ dodává Radek Psota.