VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Novinka: chodce na Olomoucké ulici chrání brzdné pásy

Opava - Od minulého týdne už přechody u nemocnice na Olomoucké ulici v Opavě nejsou postrachem chodců. Byly zde totiž na objednávku Ředitelství silnic a dálnic nalepeny nové speciální brzdné pásy.

20.8.2013 8
SDÍLEJ:

Hned dva přechody na Olomoucké ulici v Opavě byly vybaveny brzdnými pásy.Foto: DENÍK / Petr Dušek

Perfektní věc, která zvýší bezpečnost na jedné z největších dopravních tepen slezské metropole. Protismykový povrch vozovky, jak zní oficiální název těchto červených pásů, přijdou zrovna v prostoru před opavskou nemocnicí vhod.

Po obou stranách silnice parkují auta a řidičům se častokrát stane, že chodec najednou vkročí na přechod zpoza odstaveného vozidla. Lidé, kteří do nemocnice míří, vystupují i na protilehlé zastávce městské hromadné dopravy.

Brzdné pásy jim pomohou dostat se na druhou stranu podstatně bezpečněji. „Pásy jsou lepidlem uchyceny k vozovce. Mají zdrsněný povrch a také velkou účinnost při brzdění. Při dešti či námraze naprosto skvělá věc.

Co se týče bezpečnosti, má hned dvojí funkci. Jednou je právě zdrsněný povrch a druhou samotná červená barva, která řidiče upozorňuje na úsek silnice, kde si má dávat pozor," poznamenal vedoucí oddělení správy dopravy a pozemních komunikací odboru dopravy opavského magistrátu Rudolf Klein.

Metr čtvereční vyjde zhruba na osm set korun

Protismykový systém je založený na technologii Tyre Grip a jeho instalace padá na vrub Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), do jejíž správy komunikace první třídy v Olomoucké ulici patří. Pokládala jej firma Značky Morava, přičemž cena za jeden čtvereční metr činí 800 až 850 korun. Před nemocnicí byly takto upraveny dva přechody, u nichž jsou celkem čtyři pásy.

„I když máme s ŘSD v některých věcech určité nejasnosti, tohle se jim skutečně povedlo a musím je za to pochválit. Je důležité, aby se snížila možnost smyku na minimum právě před nemocnicí," pokračoval Rudolf Klein.

Brzdné pásy jsou osvědčenou metodu v předcházení dopravním nehodám. Drsný povrch přitom nijak neničí samotné pneumatiky.

Nemusíme jezdit příliš daleko od Opavy, abychom zjistili, jak celý systém funguje v praxi. „Vím, že jsou instalovány například v Miloticích nad Opavou a pak také v Bruntálu. Určitě našly své uplatnění," mínil dále.

Otázkou je, jaká je jejich životnost. Přece jenom, pokud by na nich automobily pravidelně urputně brzdily, dá se předpokládat, že by se povrch začal drolit. „Trvanlivost není nějak omezená. Samozřejmě, pokud by na pásu prudce zabrzdilo plně naložené nákladní auto, mohl by se potrhat," zakončil Rudolf Klein z odboru dopravy opavského magistrátu.

Petr Dušek

Autor: Redakce

20.8.2013 VSTUP DO DISKUSE 8
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vinotéky už nesmějí stáčet víno ze sudů. Nerezové sudy tak byly nahrazeny bag-in-boxy, fóliovými sáčky, které jsou umístěny do kartonových krabic. Na snímku majitel Vinného sklepa U Mostu v Ostravě Mario Frenko.
36

Sudové víno jen z krabic - omezení, které postihuje vinaře

Ilustrační foto

KOOPERATIVA NBL: Olomoucko - Opava 71:97

FOTBAL příprava: Zlín - Opava 2:0 a 3:3

/2 x VIDEO/ Další dva přípravné zápasy mají opavští fotbalisté za sebou. Ve Zlíně nastoupili proti domácímu Fastavu. V úvodním duelu prohráli 2:0, druhý skončil remízou 3:3.

Tak už jsme na světě

Vážení čtenáři, prostřednictvím našeho Deníku se opět můžete podívat na miminka narozená v opavské porodnici. Tentokrát přivítáme deset holčiček a pět chlapečků.

AKTUALIZOVÁNO

Chodec nepřežil střet s vlakem

Tragická nehoda se stala v pátek ve Lhotě u Opavy. Muž nepřežil střet s vlakem ve zdejší železniční stanici.

Mít Filipa se rozhodně vyplatí

/POZVÁNKA/ Slezské divadlo uvede v neděli premiéru známé komedie Oscara Wilda s názvem Jak je důležité míti Filipa.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT
>