Gymnázia si vedla dobře

Pochopitelně především opavská gymnázia si vedla úspěšně. Ovšem v některých případech si s nimi ani jiné střední školy nic nezadaly.

Čeština byla samozřejmě doménou gymnázií. Slezské gymnázium se v rodném jazyce může pyšnit stoprocentní úspěšností, jelikož každou ze tří částí společné maturitní zkoušky zvládli všichni studenti.

Maturanti na Mendelově gymnáziu obstáli ve své životní zkoušce podobně. Avšak jeden student jim statistiku přeci jen kazí. Neudělal totiž ústní část.

„Společnou část maturit samozřejmě akceptujeme a respektujeme, ale i na výsledcích je patrné, že studenti gymnázia a studenti odborných škol či učilišť by měli mít jinou úroveň znalostí, a tudíž i jinou zkoušku," tvrdí ředitelka Slezského gymnázia v Opavě Milada Pazderníková a jedním dechem dodává, že si přeje, aby se znovu otevřela diskuse na toto téma, k níž budou zástupci gymnázií přizváni.

Angličtinu studenti zvládli

Co se týče anglického jazyka, neměly větší problémy téměř žádné střední školy v Opavě. Některé odborné školy, jako třeba Střední průmyslová škola stavební, se dokonce ve svých výsledcích vyrovnaly gymnáziím jak úspěšností, tak průměrným percentilem svých studentů.

„S našimi výsledky jsme naprosto spokojeni. Od nového roku bude dokonce na naší škole vyučovat angličtinu rodilý mluvčí," uvedla ředitelka opavské stavební průmyslovky Karla Labudová.

Strašák matematika

Tradičně největší problém představovala pro maturanty matematika, kterou nezvládlo 20,6 procenta maturantů. Studenti gymnázií se s ní však poprali statečně. Na Mendlovce se nenašel nikdo, kdo by matematiku neudělal, a ze Slezského gymnázia padl jediný student. Zato Soukromá střední škola podnikatelská v Opavě se svými studenty nemůže být spokojená. Z 39 maturantů matematiku úspěšně složilo pouze 11. Ti si alespoň spravili chuť v angličtině, kterou absolvovali se stoprocentní úspěšností.

Letošní maturity se zúčastnilo přes 80 tisíc studentů, z nichž 16,4 procenta bylo neúspěšných. Chcete-li vědět, jak si vedla vaše střední škola ve společné části maturitní zkoušky, podívejte se na webové stránky vysledky.cermat.cz. „V žádném případě ale nedoporučuji používat data jako jediné ukazatele kvality. Mohou ale uživateli posloužit jako racionální základ pro směrování dalších kroků při výběru školy či oboru," upozornil ředitel CERMATu Jiří Zíka.

Michal Majnuš