„To snad ani není možné. Jezdím na této trase hodně často, ale přijet do Opavy včas se mi ještě nepodařilo. Jízdní řád je kusem papíru a vlak si přijede, až tu bude,“ konstatuje starší žena, čekající na opavském nádraží Opava – západ. Není sama, podobnou zkušenost s uvedenou tratí má víc klientů Českých drah.

Z tohoto pohledu je avizované další zdražení jízdného na železnici dost podivným vztahem dopravce k uživatelům. Dotaz redakce po důvodu zpoždění zodpověděl pracovník tiskového oddělení dopravce Petr Šťáhlavský jen částečně. Pozornost věnoval pouze období od 1. do 11. května. Jízdní řád příjezdu i odjezdu rychlíků a osobních vlaků ze směru Krnov do stanice Opava východ byl podle něj v té době splněn na 80%.

„Ve sledovaném období přijelo z 234 rychlíků a osobních vlaků do Opavy 189 vlaků včas, opačně do Krnova odjíždělo 234 spojů a z nich odjelo včas 191 vlaků,“ konstatuje Petr Šťáhlavský. Na rozdíl od zkušenosti cestujících tvrdí, že zpoždění rychlíků až na soupravu z Jeseníku do Ostravy, obvykle nepřesahuje 10 minut a osobní vlaky prý přijíždějí do Opavy obvykle včas.

„Výjimkou je vlak z Krnova do Opavy, který veze přímé vozy od rychlíku z Olomouce. Zdržení u tohoto vlaku bývá do 15 minut a je způsobeno čekáním na přípoj od Jeseníku, který navazuje na jiný vlak z koridorové tratě,“.

Příčinu zdržení vysvětluje Petr Šťáhlavský čekáním na přípojné vlaky hlavně v Jeseníku a v Olomouci, kam přijíždějí zpožděné vlaky od spojů jedoucích na hlavní koridorové trati. Ta prochází modernizací, doprovázenou velkým množstvím výluk a omezením dopravy. Dalšími negativními vlivy na přesnost vlaků jsou podle vysvětlení Českých drah pomalé jízdy na trati mezi Valšovem a Hrubou Vodou a výluka s náhradní autobusovou dopravou v úseku Dětřichov nad Bystřicí - Moravský Beroun, která však už má skončit.

Shrnuto – vlaky podle názoru železničářů přijíždějí vpodstatě včas, ale podle názoru cestujících bývají stále i víc než patnáct minut zpožděné.