„Loni v červnu jste otiskli článek Šlendriánský přechod u Lidlu. Je březen 2011 a již s prvním deštěm je vidět, že náprava dosud nebyla provedena. Takže se zde nedá nejen přejít, ale také nelze jít v tomto místě po chodníku, protože zde hrozí zastříkání od projíždějících aut,“ uvedl Stanislav Pop a doplnil, že na takovou práci se vztahuje možnost reklamace.
Chybí zpětná vazba
„Jenže tak je tomu skoro ve všech případech, na které občan v Opavě upozorní, ať již přímo na magistrátu nebo přes tisk. Dozví se, kdo za stav věci zodpovídá, a tím to končí. Žádná zpětná vazba a skutečný dohled, že náprava bude a byla provedena,“ podotkl a doplnil, že přitom právě magistrát by měl být garantem, že dojde k nápravě.
„Kdo jiný než magistrát by měl komunikovat s dotyčnými subjekty. Nikdo nemůže chtít, aby se občan s někým dohadoval ve věcech veřejného zájmu, musí stačit jeho upozornění. Často se občanovi jen sdělí, že se ve věci nic nebude dělat, a to i v záležitostech, kdy jde o život,“ sdělil čtenář.
Závadu odstranili částečně
K jeho dotazu se vyjádřil vedoucí oddělení správy dopravy a pozemních komunikací opavského magistrátu Rudolf Klein. Loni naší redakci řekl, že na problém u ostrůvku u Lidlu si stěžuje více lidí. V době dešťů se totiž na přechodu vytváří velká louže.
„Kontaktovali jsme proto majitele komunikace, tedy krajský úřad, a bylo nám z jeho strany přislíbeno řešení problému. Dostal jsem informaci, že by se o nápravu mělo postarat Ředitelství silnic a dálnic ve spolupráci se stavbyvedoucím hypermarketu Lidl,“ řekl tehdy Klein. Doplnil pak, že závada byla řešena se stavební firmou obchodního centra s tím, že byl opětovně vyspádován dvojřádek z dlažebních kostek podél silniční obruby.
„A to tak, aby dešťová voda byla odvedena mimo tento přechod. Tato závada je odstraněna jen částečně, jelikož by bylo potřeba ještě odvodnit zcela dané místo řádným vyspádováním i živičného povrchu vozovky. Zcela jistě tato závada ve schůdnosti není již taková, jako byla v loňském létě,“ doplnil Klein.