Takovým příkladem je Husova ulice. Krásný, nedávno dokončený chodník svítí novotou. Ale také prázdnotou. Během pondělního dopoledne, kdy jsme situaci sledovali, zde chodník využilo jen několik málo cyklistů. Většina jela po silnici. Dokonce jsme zaznamenali i moment, kdy po bezpečném chodníku jel asi šestiletý klučina, zatímco jeho dospělý doprovod kličkoval na vedlejší silnici mezi auty. Také skupina několika cykloturistů jela po silnici a na prázdném chodníku byl jen náš fotograf. Auta je po jednom předjížděla a cyklisté pomaloučku šlapali od loutkového divadla nahoru.

„Je třeba připomenout, že pokud je zřízen jízdní pruh pro cyklisty, stezka pro cyklisty, nebo je-li na křižovatce s řízeným provozem zřízen pruh pro cyklisty a vymezený prostor pro cyklisty, je cyklista povinen jich užít,“ říká na téma jízdních pruhů pro cyklisty tisková mluvčí opavských strážníků Pavla Losertová.

Podobná situace je i s in-line bruslaři. Ti také raději jedou po silnici a vědomě riskují mezi auty, než aby využili chodníku. A to je příslušný zákon řadí mezi chodce, na silnici mohou jen v okamžiku, kdy není chodník nebo jiná vhodná stezka. Je však možné, že brusle jsou rychlejší, než rychlost lidské chůze, kterou by se měli po chodníku pohybovat.

Je ale možné, že pro tyto lidi vlastní bezpečnost není důležitá. Neměli by však alespoň ohrožovat ty ostatní.