Jak v současnosti vypadá stavba dálnice D47 na území Novojičínska? Není některá z etap ve skluzu? Bude stavba dokončena podle předpokladů včas?

Jedná se o stavbu 4705 Bělotín - Hladké Životice a stavbu 4706 Hladké Životice - Bílovec. U obou se počítá s prodloužením termínu o několik měsíců z důvodu posunutí vydání územního rozhodnutí přibližně o dva roky.

Potkali jste se s nějakými komplikacemi při stavbě dálnice na Novojičínsku v poslední době? Pokud ano, kdo je způsobil, jak jste je případně odstranili atd. Nebrzdí například stavbu v některých místech výzkum památkářů?

Komplikace jsou standardní, průběžně řešené. Záchranný archeologický výzkum probíhá standardně, zatím nelze konstatovat, že by oddálil konečný termín zprůjezdnění stavby.

Část starostů obcí, které jsou postiženy stavbou dálnice „naříkají“, že investor nebral vždy zřetel na požadavky všech obcí. Co si o tom myslíte? Je to pravda?

V rámci přípravy předmětných staveb byla stavba dálnice projednána také se starosty dotčených obcí. V rámci projednání územního rozhodnutí se starostové k problematice se vyjádřili a oprávněné požadavky byly zapracovány stavebním úřadem do podmínek realizace stavby, které jsou pro investora závazné.

Jsou součástí stavby už i výstavby mýtných bran nebo budou brány společnosti Kapsch stavěny později?

Projekt a realizaci mýtných bran zajišťuje společnost Kapsch, samostatně mimo realizaci dálnice. Ředitelství silnic a dálnic zajišťuje součinnost a koordinaci pro předmětné úseky staveb.

Při začátku stavby se hovořilo o tom, že jedním z nejtěžších úseků bude stavba klimkovického tunelu. Je už tunel zcela hotov?

Tunel bude zprovozněn v dubnu 2008. Lze konstatovat, že stavební část tunelu je dokončena, v současné době se realizuje technologická část vnitřního vybavení a zajištění provozu tunelu.