„Chceme co nejvíce zapojit do veřejných zakázek i drobné živnostníky či podnikatele z našeho regionu. Často se stává, že potřebujeme například nějaké drobné opravy. Zakázku vyvěsíme na webu města a oslovíme fitmy, které se do databáze zapojí," řekl náměstek primátora Dalibor Halátek.

Které oblasti podnikání ale budou v databázi zastoupeny? Škála služeb bude podle všeho pestrá.

„Oslovili jsme jednotlivé magistrátní odbory, aby nám uvedly, které služby a obory činností nejvíce potřebují. Mohou to být například drobné stavební práce, malování či natírání, elektropráce, revize a čistění komínů, zámečnické nebo sklenářské práce, údržba zeleně a třeba i odchyt holubů," vysvětlila vedoucí oddělní veřejných zakázek Marcela Poštulková s tím, že díky takovému rozsahu služeb se budou moci zapojit jak drobní živnostníci, tak i větší firmy.

Vedení města si od nového systému slibuje i další přínosy. „Nejde pouze o transparentní postup při zadávání zakázek malého rozsahu. Databáze bude sloužit lidem jako aktualizovaný seznam kontaktů na jednotlivé podnikatele. Těm bude systém sloužit také jako součást prezentace.

Bude to prostě jejich vizitka a vzhledem k tomu očekáváme, že se v rámci městských zakázek budou snažit zapsat v tom nejlepším světle a odvedou dobrou práci," doplnil opavský primátor Martin Víteček.

Registr podnikatelů už není ve stadiu plánu, ale už se na něm začalo pracovat. Fungovat by měl začít na jaře.