Celkové předpokládané náklady na její vypracování byly vyčísleny na 150 tisíc korun a Sdružení obcí Hlučínska požádalo Moravskoslezský kraj o finanční příspěvek ve výši 50 tisíc korun. Radní kraje tuto neinvestiční dotaci projednali a doporučili krajskému zastupitelstvu schválit ji na svém zítřejším zasedání.

Jeden z hlavních problémů dopravní situace na Hlučínsku představuje nevyhovující silnice 1/56, nevhodně vedená v oblasti s intenzivní zástavbou. Obyvatele sužuje zvýšený hluk, vibrace, emisní zatížení i bezpečnostní rizika. Byla jedním z hlavních důvodů pro zahájení předprojektové přípravy výstavby rychlostní silnice R56.

Její postupná výstavba je zahrnutá do krajské dopravní koncepce v letech 2014 až 2018 s dokončením po roce 2018. V roce 2007 byla předprojektová fáze s třímilionovou finanční podporou Moravskoslezského kraje dokončena do úrovně technické studie.

Další přípravnou fázi však odsunul nesouhlas Ludgeřovic s trasováním přes obec i aktuální politika ministerstva dopravy. Výsledkem je, že ministerstvo ani Státní fond dopravní infrastruktury s touto výstavbou v nejbližší době nepočítají.

Co je Sdružení Hlučínska?

Sdružení obcí Hlučínska zahrnuje sedmadvacet členských měst a obcí na území vymezeném městy Opavou a Ostravou a směrem na sever až k hranici s Polskem. Mezi významné silniční tahy v této části opavského okresu patří hlavně silnice první třídy I/56 v úseku Opava Ostrava i paralelně vedená I/11 a I/46, spojující region v tahu Opava Sudice s Polskem.

Silnice druhé a třetí třídy zajišťují napojení na Polsko prostřednictvím řady silničních hraničních přechodů. Železniční doprava v oblasti Hlučínska je zajišťována tratěmi Opava východ Hlučín, Kravaře ve Slezsku Chuchelná a tratí v úseku Opava východ Ostrava. V oblasti se nachází i řada cyklostezek, které přispívají k turistické atraktivitě regionu.