„Nehod je v ruské čtvrti zbytečně mnoho a lidé jsou frustrováni,“ komentoval současný stav dopravy v tzv. ruské čtvrti dopravní psycholog Pavel Wiesner, který v této oblastí bydlí. Ten nové řešení dopravy pomocí vodorovného značení nepovažuje za nejvhodnější. „Pokud v zimě nebudou komunikace důkladně udržovány, značení zapadne sněhem. Kvůli vodorovnému značení nemohou lidé stát na své ulici. Tím vzníká úřadům nový problém. Kam s auty z ruské čtvrti,“ míní Wiesner.

Svá tvrzení opírá o fakt, že dokud se neodstranilo z ulic v ruské čtvrti svislé značení, doprava byla bez větších problémů. „V této lokalitě nikdy tolik nehod nebylo. Navíc je mnohdy nezpůsobují neukáznění řidiči. Svislé značky by se podle mě měly vrátit. Lidé by neměli být jako pokusní králíci, obzvlášť za cenu tolika nehod,“ dodal Wiesner.

Vedoucí dopravního podniku MMO Josef Trčka v rozhovoru na toto téma uvedl, že svět je přeznačkován a trendem je počty značek snižovat. Proto se také v ruské čvrti vodorovné značení objevilo. „Pokud toto řešení nepomůže, budeme zvažovat návrat k původnímu stavu, tedy k svislým značkám,“ sdělil Trčka.

Jak hodnotí nové značení lidé?

Názor lidí na dopravní značení umístěné na silnici v Gogolově ulici se liší. Jedni se domnívají, že je to zcela zbytečné, druzí jsou přesvědčeni, že to zdejší dopravní situaci pomůže. „Je to tady nové asi týden. Mně osobně to přijde zbytečné. Je tam všude přednost zprava,“ uvedl jednadvacetiletý student Vladimír Sýkora.

O tom, že je značení zbytečné a poněkud nešťastné, byla přesvědčena rovněž Zuzana Peštová z Karlovic, která v Opavě až donedávna studovala. Šestašedesátiletý Horst Adam z Opavy se domnívá, že z hlediska bezpečnosti to bude lepší. Nicméně přiznává, že je narušena plynulost dopravy. „Čáry jsou podle mě zbytečné, protože s pravidlem pravé ruky to nemá nic společného. Je to z bezpečnostních důvodů. Zamezuje to předjíždění před křižovatkou,“ uvedl Adam.

To, že celý problém je spíše ve výchově řidičů, poznamenala Zuzana Schiesser. „Esteticky je to děsné, z hlediska účelu dobrá věc,“míní Schiesser a dodává: „Když už nic jiného, tak to alespoň řidiče upozorní. Možná to bude limitovat nehodovost. Má to efekt, otázkou je, jak velký.“ Jedna z obyvatelek ulice Lenka Šimerová potvrdila, že od chvíle, kdy jsou na silnici čáry, pozoruje, že řidiči zpomalují. „Myslím, že začali vnímat, že tam asi něco bude, když tam jsou ty čáry. Dříve nikoho nenapadlo, že tady platí pravidlo pravé ruky,“ řekla Šimerová. Více informací přineseme v úterním vydání Regionu.