O tom by mohli vyprávět například Opavané, kteří cestují novými, nízkopodlažními autobusy městské hromadné dopravy. Také redakce se osobně přesvědčila, že cestovat duobusy při teplotách nad 30 °C rovná se malé peklo. Malá okénka, která se dají otevřít pouze na mezeru okolo deseti centimetrů, totiž žádný hýbající se vzduch do vozidla nepřinášejí. Autobusy nejsou klimatizované a teplota v nich v dnešních dnech přesahuje o několik stupňů venkovní průměr 34 °C. Městskou hromadnou dopravu přitom využívají především důchodci a starší lidé, kteří jsou vedrem nejvíce zatíženi a ohroženi.

Ředitel Městského dopravního podniku města Opavy Hynek Woitek souhlasí s tím, že situace v dopravních prostředcích může být v těchto dnech náročnější, ale o konkrétních případech, kdy by se lidem udělalo špatně či z horka omdlévali, nevěděl. Na dotaz týkající se klimatizace v nově nakoupených duobusech odpověděl: „Klimatizovaný je jen prostor pro řidiče. Nenapadlo nás při koupi autobusů klimatizaci zahrnout, ani jinde v republice takové autobusy nemají. Tuto možnost však do budoucna jistě zvážíme.“

A jak jsou na tom v tomto ohledu v jiných městech? Například stejný typ nízkopodlažních autobusů od polské firmy Solaris bus& Coach jezdí v Olomouci. Tisková mluvčí Dopravního podniku města Olomouce uvedla, že v pondělí museli vyměnit jedno z vozidel kvůli přehřátí. O konkrétních případech ohrožení zdraví cestujících při jízdě nízkopodlažním autobusem s nedostatečným větráním však nevěděli ani tam.