Parkovací karty fungují v Hlučíně už řadu let, nikdy se však nestaly takovým terčem pozornosti jako v posledních měsících, kdy město výrazně navýšilo počet zpoplatněných míst. K tomu se radnice odhodlala poté, co se množily případy špatně parkujících aut, která blokovala v některých místech průjezd hasičům nebo záchranné službě.

„Je nám jasné, že to je nepopulární opatření. Mnoho lidí, kteří byli zvyklí parkovat kdekoliv v Hlučíně zdarma, se na nás teď zlobí, že rušíme, co mnoho let dobře fungovalo," uvedl starosta města Pavel Paschek a pokračoval: „Jenže dříve prostě tolik aut v Hlučíně nebylo, takže problém bobtnal. Dalším odkládáním řešení by se situace jen zhoršovala," těmito slovy hodnotil situaci na začátku léta starosta Hlučína Pavel Paschek (Občané pro Hlučín).

Poplatek za roční parkovací kartu byl od začátku září stanoven na 1200 korun a v prodeji byly už od 1. srpna. Karty byly vydávány pro dvě zóny, a to pro centrum města a ostatní lokality. Od nového roku se však systém opět promění, a to díky novému nařízení číslo osm. To přidalo novou zónu, takže jsou celkem tři: s označením C, H a H1.

Poplatek za parkování v centru se nemění, naopak výrazně zlevní parkování ve zbylých dvou zónách, kde se bude za roční kartu platit 360 korun. Stání bude navíc nově zpoplatněno jen v pracovní dny od 17 do 7 hodin. „Nad touto podobou nařízení jsme jednali společně s dopravní komisí, opozicí, osadním výborem a zástupci občanů z petičního výboru.

Nakonec jsme dospěli ke shodě v tom, že určitá regulace je nutná," řekl Pavel Paschek.

Město však podle jeho slov hodlá pokračovat v hledání řešení problému s parkováním. Jedním z takových kroků by mělo být vybudování nového parkoviště v Seifertově ulici pro 150 aut. Navíc by další desítky míst měly postupně přibýt po revitalizaci sídliště OKD.

„Ohledně parkovacích karet byl ve městě velký humbuk a dnes si myslím, že mohu říct, že to věci jen prospělo. První výsledky jsou vidět, což potvrzuje také skutečnost, že evidujeme několik desítek žádostí o možnost vybudování dalších vjezdů na soukromé pozemky.

Lidé, kteří tak parkovali na ulici, začínají parkovat na svém pozemku, což byl jeden z cílů, jak ulevit situaci ve městě," dodal na závěr Pavel Paschek.

Petr Večeřa