Momentálně se totiž na hradecké radnici už realizuje projekt týkající se zvýšení úrovně služeb elektronické veřejné správy ve městě, v jehož rámci budou dodány nová zařízení informačních technologií, příslušného systémového a programového vybavení a souvisejících služeb tak, aby vše vyhovovalo současným potřebám.

Hradci se podařilo získat téměř pětimilionovou dotaci z Ministerstva pro místní rozvoj ČR. Projekt by měl být dokončen v prosinci letošního roku.

„Mimo jiné dojde k doplnění modulů pro informační systém Ginis, nasazení modulu Spisovna pro archivaci a evidenci dokumentů, nasazení skenovací linky a skenovacího softwaru pro převod papírových dokumentů do elektronické podoby. Ty budou v digitální formě bezpečně a dlouhodobě uloženy, a to v souladu s novelou zákona o archivnictví ve spisové službě," vysvětlovala tisková mluvčí Hradce nad Moravicí Jitka Celtová a ještě dodala:

„Bude také pořízena infrastruktura pro zálohu dat, elektronická úřední deska a tak dále."

Cílem projektu je i dle nové legislativy zefektivnit a zrychlit agendy místního městského úřadu. Dojde k zjednodušení vyřizování všech požadavků státní správy, a to jak fyzických, tak především elektronických.