Pokud se chystáte projíždět přes Hradec, buďte připraveni na to, že se délka vaší jízdy neplánovaně protáhne. Na hlavním silničním tahu města se zařadíte do kolony automobilů, které čekají, až projedou přes most.

PŮLHODINOVÉ KOLONY

Petr Bartoň jezdí často pracovně do Brna. Protože se na dálnici napojuje před Fulnekem, musí přes rozestavěný most přejet i několikrát týdně. „Na kolony na dálnici jsem zvyklý. To, že mě jedna bude čekat ještě předtím, se stalo nepříjemným zpestřením na mých cestách.

Ráno vyjíždím pro jistotu někdy až s hodinovým předstihem. Pravidelně totiž strávím v koloně v Hradci půl hodiny i více," uvádí Petr Bartoň. Situace není lepší ani z druhé strany. „Když se večer vracím do Opavy, tak si počkám taky minimálně těch dvacet minut," dodává.

Provizorní semafory jsou celkem na třech místech. Řidiče jedoucí z Opavy zastaví červená u hradecké pošty. Po sto metrech následuje další zastávka. Ta koriguje výjezd a vjezd vozidel z vedlejší cesty směřující z Žimrovic. Z druhé strany komunikace musí řidiči čekat na semaforu umístěném u policejní stanice.

Dopravu navíc komplikuje i pohyb chodců na třech přechodech se stálými semafory a ostrůvkový přechod nacházející se u hradecké základní školy.

Okolí znalí řidiči se uchylují k využívání alternativních objížděk této částečné uzavírky. Jedním z nich je například Jan Procházka: „Naštěstí to tady v okolí znám. Ta uzavírka je docela nešťastná. Čekání v koloně jsem podstoupil asi třikrát. Teď už to radši objíždím přes okolní vesnice směrem na Chvalíkovice, Jakubčovice a Skřipov. Ušetřím tak asi polovinu času, který bych musel strávit čekáním a popojížděním."

Ne všechny zkušenosti řidičů jsou ovšem stejné. Některé stavební práce na mostě zdržely jen v řádech několika minut. „Záleží asi na době, kdy tudy projíždíte, možná jsem měla jen štěstí, ale jela jsem zde předevčírem večer a včera ráno po 8. hodině a vždy jsem si počkala asi minutu," mínila Markéta Langrová.

Oprava mostu, která byla kvůli festivalu Hrady.cz zahájena s dvoutýdenním zpožděním, je rozložená do dvou etap. Pro řidiče projíždějící obcí to pak znamená, že budou muset i nadále čekat v kolonách minimálně následujících pět měsíců. Termín konce oprav je prozatím stanoven na poslední den kalendářního roku.

„Bude se opravovat zábradlí, veřejné osvětlení, chodníky, vozovka a další věci," zhodnotil rozsah oprav Rostislav Římský z odboru majetku a investic hradeckého městského úřadu.

David Beinhauer