Podle téměř všech námi oslovených se jim totiž zdá počet zdejších dopravních značek neúměrný, zbytečný a často jim jejich sledování neumožňuje plně se soustředit na jízdu.

Jsou některé značky nesmyslné?

„Neumím to teď srovnat s jinými městy, ale v Opavě je značek fakt až moc. Hlavně některé jsou pak naprosto nesmyslné. Například proč dávat za sebou vždy hned několik značek zákazu předjíždění u silnic, kde je navíc vyznačený plný pruh, takže je logické, že se předjíždět nesmí? Ve městě je vidět tohle dost často,“ poukazuje například třicetiletý Opavan Šimon Berka, který se zde přistěhoval před lety z jižní Moravy.

Hlasutje v anketě: >>>
Je Opava 'městem značek'?

Za řidičky poté promlouvá dvaačtyřicetiletá Opavanka Věra Paletová: „Tady je značek jako máku. A mohu říct, že mi to dělá problémy. Když máte co pět metrů nějakou značku, tak pořád uhýbáte pohledem od silnice. Už jsem se takhle málem párkrát nabourala. Já myslím, že jich tu rozhodně tolik zapotřebí není a je to jedna z těch horších stránek opavské dopravy. Tou druhou jsou samozřejmě samé jednosměrky,“ dodává.

Jen Krnovská ulice jich má přes sto

Je pravda, že na některých místech v Opavě je značek skutečně jako naseto. Kupříkladu jen na takové Krnovské ulici mezi Bredou a kruhovým objezdem v Jaktaři jich v obou směrech napočítáme odhadem minimálně přes sto dvacet.

A jak vidí situaci s množstvím dopravních značek v Opavě vedoucí oddělení správy dopravy a pozemních komunikací na zdejším magistrátu Rudolf Klein? „Zda je přeznačkováno ve městě Opavě, to by bylo nutno posoudit konkrétní místa, jestli z hlediska bezpečnosti a plynulosti dopravy je umístěná značka potřebná a důležitá. Nejde to říci obecně.

Je pravdou, že zákon o provozu na pozemních komunikacích řeší pravidla, jak se řidič má v provozu chovat. Ovšem jsou komunikace, kde je nutno s ohledem na jejich stav i samotný provoz či osídlenost území upozornit na danou situaci dopravním značením,“ vysvětluje a dodává:

„Navíc je nutno zdůraznit opět neukázněnost řidičů, kdy porušují obecná pravidla provozu, a proto se někde umisťují dopravní značky pro zdůraznění případného omezení například stání na komunikaci, kde šířkové parametry toto nedovolují, ve vjezdech a podobně.“

Pohled na celou problematiku zůstává víceméně subjektivní. Na druhou stranu, z deseti námi oslovených řidičů se deset bez váhání postavilo za tvrzení, že Opava je skutečně pomyslným městem dopravních značek.