„Na pokračování stavby mezi Opavou a Ostravou je letos v rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury vyčleněno 400 milionů korun z národních zdrojů. Stavba je náhradním projektem Operačního programu Doprava a pravděpodobně bude spolufinancována z evropských fondů,“ říká předsedkyně Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57 a náměstkyně opavského primátora Pavla Brady (nestr.).

Představitelé sdružení věří, že se práce obnoví už velmi brzy. O termínu jejího zahájení rozhodne Ředitelství silnic a dálnic.

Současný stav páteřních komunikací je v západní části kraje už dlouho nevyhovující. Špatná dopravní situace komplikuje život lidem v obcích po trase i dopravcům a odrazuje investory. Jedenáctka mezi Ostravou a Opavou současným požadavkům nevyhovuje, a to nejen po technické stránce.

„Alarmující je nehodovost a přetíženost této dopravní tepny. Pokud se to nezlepší, nepřilákáme na Opavsko nové investory, kteří by pomohli snížit vysokou míru nezaměstnanosti,“ upozorňuje tajemník sdružení Martin Dostál.

Z těchto důvodů je dokončení této silnice pro západní část kraje prioritní záležitost. „Nejde pouze o úsek Mokré Lazce. Nesmírně důležité je napojení naší části kraje na dálniční síť. Navazující dálniční úsek Prodloužená Rudná je proto klíčový,“ zdůrazňuje Martin Dostál. Stavbu Prodloužené Rudné brzdí jediné nedostatek peněz.