Na stavbu silnice, kterou dosud provázely silné emoce, je letos vyčleněno 1,36 miliardy korun a stavba bude spolufinancována Evropskou unií. To znamená, že peníze na stavební práce jsou zajištěny a žádný další finanční malér nehrozí. Tato uspokojivá slova zazněla v úterý i na valné hromadě Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57, které se zúčastnil i ministr dopravy Zbyněk Stanjura (ODS). „Ministr dopravy nás ujistil, že problematika financí na jedenáctku je vyřešena a že byly učiněny kroky ohledně výstavby navazujícího dálničního přivaděče Prodloužená Rudná," konstatuje František Kopecký z ostravské správy Ředitelství silnic a dálnic.

Bývalý opavský primátor a současný ministr dopravy Zbyněk Stanjura na valné hromadě konstatoval, že jedenáctku mezi Ostravou a Opavou u Mokrých Lazců teď posuzuje Evropská komise. Potvrdil snahu, aby navazující dálniční přiváděč Prodloužená Rudná byl dokončen ve stejném termínu.

Podle jeho slov v současné době jedná se zhotovitelem stavby o změnách v uzavřené smlouvě a věří v její urychlené dokončení. Na trase jedenáctky z Mokrých Lazců do Ostravy usilovně pracují zaměstnanci stavebních firem Eurovia, Skanska a Firesta. V současnosti vzniká mimoúrovňová křižovatka v Rudné a letošní plán počítá se založením mostů u Krásného Pole a překlenovacího mostu u Vřesiny.

„V hlubokých hrabyňských lesích je stavba nové silnice ve vysokém stupni rozestavěnosti," potvrzuje současný stav stavebních prací hrabyňská starostka a místopředsedkyně Sdružení Zdeňka Jordánová (ČSSD).

Mapka ukazuje, kudy budou motoristé jezdit po roce 2015.

MAPKA ukazuje, kudy budou motoristé jezdit po roce 2015. Foto: Archiv Sdružení

Všechno nasvědčuje tomu, že dokončení stavby v srpnu roku 2015 je reálné. „O to se hodně zasloužil ministr Stanjura, a jak jsem slyšel, v Opavě se jedenáctce přezdívá Stanjurova stezka," s nadsázkou říká František Kopecký.

Zástupci Sdružení, kteří se o tento uspokojivý stav rovněž výrazně zasloužili, na vavřínech neodpočívají.

„Máme před sebou stále hodně práce. Naprostou nezbytností je prosadit výstavby obchvatů Krnova a Opavy. Vzhledem k jejich vysokému stupni připravenosti se může začít stavět v podstatě hned," říká tajemník Sdružení Martin Dostál.

I v tomto bodě postupně dochází k pozitivnímu obratu. Stát už zajistil všechno potřebné k tomu, aby byla východní část severního obchvatu připravená.

Výkupy pozemků jsou díky ochotě převážné většiny vlastníků v podstatě dokončené. „Svou vstřícností přispěli k urychlené přípravě této klíčové dopravní tepny a patří jim za to dík," dodává tajemník Sdružení Martin Dostál. Dalším krokem bude vyhlášení výběrového řízení na zhotovitele stavby, ale tento úkol musí rovněž zajistit stát.