První je výstavba opavské jedenáctky z Mokrých Lazců po hranice okresů Opava a Ostrava, která letos disponuje částkou 1,37 miliardy korun. Po velmi hubených minulých letech to rozhodně není zanedbatelný peníz. Druhou představuje ostravská část Prodloužená Rudná, která pro letošní rok získala 650 milionů korun.

To znamená, že se stavba může po letech stagnace konečně plně rozjet. Sečteno a podtrženo na uvedené klíčové stavby poskytne letos stát dvě miliardy korun. „Se zhotovitelem jsme uzavřeli dodatky, díky kterým jsme na jedné straně docílili řadu slev a na druhé jsme se zavázali k harmonogramu a financování. Žádnou komplikaci už neočekávám," uklidnil ministr Stanjura pesimisty.

Oba úseky čtyřproudého spojení Ostravy s Opavou by se motoristům mohly v optimálním případě otevřít najednou do konce roku 2015. „Obyvatelé západní části Moravskoslezského kraje získají přístup na dálnici a výrazně se uleví lidem v městském obvodu Ostrava-Poruba," dodal Stanjura.

Jednal také o připravované východní části severního obchvatu Opavy mezi zprovozněnou spojkou S1 a Rolnickou ulicí, která by měla být zprovozněná do konce roku 2017. Pro západní část severního obchvatu Opavy by mělo být do konce roku 2015 vydáno územní rozhodnutí.