Na jednání se intenzivně připravili. „Museli jsme ve spolupráci s krajem obhájit zahájení výstavby obchvatů Opavy a Krnova v roce 2015. Další možný odklad těchto staveb by byl pro občany obou měst už neakceptovatelný," řekla místopředsedkyně sdružení a hrabyňská starostka Zdeňka Jordánová (ČSSD).

„V seznamu staveb, které jsou v rozpočtu fondu dopravy na příští rok bez finančního krytí, jsou klíčové stavby z našeho kraje. A to přesto, že jsou všechny připraveny k výstavbě," upozornil tajemník sdružení Martin Dostál.

Delegace Moravskoslezského kraje byla dobře připravena na velmi tvrdé vyjednávání. Ministerstvo financí totiž s navýšením výdajového rámce fondu dopravy o 9,5 miliardy korun zásadně nesouhlasilo.

„S tímto postojem resortu financí mám velký problém. Stále častěji si kladu otázku, proč nejsou finančně pokryté stavby připravené k realizaci, a to jednoznačně platí pro krnovský a opavský obchvat," řekla místopředsedkyně sdružení Zdeňka Jordánová před odjezdem na pražské bitevní pole.

Osud přál připraveným a zástupci sdružení kompromis na financování klíčových dopravních staveb v západní části našeho kraje našli.

„Připomínky Moravskoslezského kraje a Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57 byly korektně vypořádané. Naše oboustranná součinnost přinesla očekávaný výsledek," spokojeně konstatuje náměstek moravskoslezského hejtmana pro dopravu Daniel Havlík.

Delegace získala důležitý příslib, že na klíčové stavby v západní části našeho kraje by peníze měly být v příštím roce vyčleněné. Týkají se východní části severního obchvatu Opavy i obchvatu Krnova. „Zahájení samotného financování obchvatů obou měst se odvíjí od vyhlášení výběrového řízení a následného podpisu smlouvy s jejich zhotoviteli.

Pomyslný míček je nyní zejména na straně Ředitelství silnic a dálnic ČR a ministerstva dopravy," vysvětluje tajemník Sdružení Martin Dostál.

Pro sdružení i kraj však práce zdaleka nekončí. První bitva byla vybojována a další je v očekávání. Po meziresortním připomínkovém řízení projedná rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury vláda a v souladu s rozpočtovou legislativou bude do konce září předložený poslanecké sněmovně.

„Tam bude projednávaný v hospodářském výboru a do konce letošního roku by měl být sněmovnou schválený," upřesňuje Daniel Havlík. Projednávání rozpočtu fondu dopravy bude sdružení i kraj dál bedlivě sledovat. „Z naší strany jsme v uplynulých letech udělali maximum možného a teď je na tahu stát," dodává Martin Dostál.