Letos bude na jedenáctce prostavěno 1,460 miliardy korun. Dodavatelem je společnost Eurovia CS, která proslula zvlněným povrchem D1, a jde o to, aby stejný osud nepostihl též jedenáctku.

„Na kvalitu provedené práce klademe velký důraz. Převážnou část podloží tvoří kámen, vytěžený ze stavby," ujišťuje veřejnost František Kopecký z ostravské správy Ředitelství silnic a dálnic ČR. V souvislosti s přístupem na dálnici je velmi důležitý dálniční přiváděč Prodloužená Rudná, který by měl být dokončen rovněž ve druhé polovině roku 2015.

Tak bude splněno to, po čem řidiči již dlouho volají: západní část Moravskoslezského kraje bude koncem příštího roku konečně napojena na dálnici D1. Tyto dobré zprávy přinesla minulý týden valná hromada Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57.

„Obce se podílejí na přípravě staveb nad rámec svých povinností. Bez jejich aktivního přístupu by byla situace daleko horší," chválí vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství krajského úřadu Ivo Muras vstřícné postoje všech dotčených měst a obcí.

.

Z Opavy do Ostravy čtvrthodinka

Opavané se už nemohou dočkat, kdy cesta do Ostravy potrvá pouhou čtvrthodinu, a spokojeni jsou i členové Sdružení pro výstavbu komunikace I/11 a I/57. „Zatím je všechno v pořádku, ale nesmíme usnout na vavřínech. Před námi je ještě dost práce," konstatuje jeho tajemník Martin Dostál.

V tom má pravdu. K řešení zbývá mimo jiné trasa v Nových Sedlicích a v Komárově, kterou provází několik problémů. Severní varianta u Nových Sedlic není 
v současnosti zahrnutá do územního plánu obce a nesouhlasí s ní sousední obec Štítina. Posouzení variant bude úkolem nejbližší doby.

Komárovská trasa je pro změnu hned ve třech variantách. Posouzení jejich vlivu na životní prostředí podpořilo trasu jižního obchvatu, severní je možná s dodržením velmi přísných podmínek i kritérií a průtahová varianta byla rovnou zamítnuta.

Statutární město Opava je nyní připraveno uvolnit peníze na ekonomické posouzení všech navrhovaných tras. U východní části severního obchvatu Opavy je v současné době na tahu stát. Stavba, podobně jako obchvat Krnova, je už připravená, ale tendry nikdo jiný zahájit nemůže.

„Z naší strany jsme udělali všechno, co jsme udělat mohli, a není žádný důvod, aby stát s výběrovým řízením otálel," konstatuje Martin Dostál.

Aby úkolů nebylo málo, bude sdružení mimo jiné intenzivně pokračovat i v přípravě západní části severního obchvatu Opavy. Ve spolupráci s krajem i státem se také stále snaží prosadit zařazení silničního a železničního koridoru Ostrava – Opava – Krnov – Bartultovice-Opole při nejbližší revizi transevropských dopravních sítí TEN-T do jejich globální sítě.