„Jsem velmi ráda, že stavební práce pokračují takovým tempem," říká předsedkyně Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57 a náměstkyně opavského primátora Pavla Brady. Její pocity sdílejí i představitelé okolních obcí.

„Na zprovoznění této nové čtyřpruhové komunikace mezi Opavou a Ostravou se všichni právem těšíme. Hodně se uleví nejen lidem z Hrabyně a Velké Polomi, ale všem řidičům, kteří musí po trase denně cestovat," konstatuje hrabyňská starostka a místopředsedkyně sdružení Zdeňka Jordánová.

Větší bezpečnost, kratší čas

Starosta Mokrých Lazců František Šteyer se také těší na chvíli, kdy bude výstavba dokončena. „Přinese nám to víc klidu a nejenom proto, že už nebudeme muset žít takříkajíc na staveništi. Věříme, že dokončená ,jedenáctka' sníží dopravní zatížení v obci, protože mnozí řidiči se nám pak už budou moci vyhnout," míní starosta Šteyer.

„Nová silnice zvýší nejen bezpečnost dopravy a zkrátí motoristům jízdní dobu. Zejména umožní místním firmám bezproblémové a rychlé napojení na dálnici D1 a zvýší zájem investorů o západní část Moravskoslezského kraje," upozorňuje tajemník sdružení Martin Dostál.

Základní kámen stavby poklepali starostové dotčených obcí s politiky už v roce 2009 a všechno vypadalo optimisticky. Krátce na to byla výstavba bez kvalifikovaného důvodu stažena z unijního Operačního programu Doprava, aby se následně zvolna rozjela jen s minimálním finančním zajištěním.

V podstatě, stejně jako prvotní optimismus, chvíli jen přežívala, až ji tehdejší ministr dopravy Vít Bárta (VV) kategoricky zastavil. Po vzletných představách zůstaly jen poničené lesy, přetížená doprava a časté nehody. Nového ministra Pavla Dobeše (VV) argumenty moravskoslezských poslanců z hospodářského výboru a Sdružení pro výstavbu komunikace I/11- I/57 o potřebnosti této stavby naštěstí přesvědčily.

Ledy byly prolomeny a stavba důležité rychlostní silnice se pod taktovkou ministerstva dopravy rozjela.