„Od 1. srpna je možné nakupovat jízdenky prostřednictvím telefonu bez ohledu na to, kde se cestující právě nachází - ve vlaku, na letišti, v taxíku, v daleké cizině či doma. Stačí mít po ruce pouze telefon a platební kartu. Pilotní projekt začíná prodejem jízdenek na vlaky SuperCity. Postupně bude nabídka jízdenek rozšířena také na vlaky EC a IC,“ uvedl mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. Tato nová služba nadstandardního odbavení je podle něj určena těm cestujícím, kteří už znají termín své cesty nebo například zjistili, že potřebují náhle odjet z Ostravy do Prahy a nechtějí riskovat vyprodání spoje.

Je určena také těm, kdo přes den během obchodních jednání nemají možnost dostat se k internetu. „Nákup jízdenky lze realizovat odkudkoli a zákazníkovi stačí, když má mobilní nebo pevný telefon a embosovanou platební kartu MasterCard, Visa či Diners Club,“ dodal mluvčí.

Postup nákupu je velmi jednoduchý. Zákazník vytočí linku Kontaktního centra Českých drah na čísle 840 112 113 a v hlasové nabídce si zákazník zvolí nákup jízdenky a pak již může během hovoru s operátorem zadat svůj požadavek na cestu. Operátor na základě údajů provede rezervaci a cestujícího se zeptá, kde si jízdenku vyzvedne. Poté operátor se zákazníkem odsouhlasí cenu jízdenky a požádá o základní údaje z platební karty. Cestující si jízdenku vyzvedne v nástupní stanici v pokladně označené logem TeleTiket i krátce před odjezdem svého vlaku.

Prodejna v Ostravě-Svinově funguje nepřetržitě, na hlavním nádraží v Ostravě má provozní přestávku od 18.00 do 18.30 hodin. Služba má ale jeden háček. Vzhledem k tomu, že se jedná o nadstandardní nabídku, dráhy si účtují jednorázový servisní poplatek ve výši sto korun.