Je jich šest a jsou jedny z nejkomplikovanějších. Křižovatky na území města Opavy, postrach frekventantů autoškol a začínajících řidičů, které by potřebovaly jako sůl kruhové objezdy.

Jedná se například o křižovatku ulic Vančurovy, Dostojevského a Olomoucké, dále Ratibořské, Fügnerovy a Vrchní, poté Hradecké a Rooseveltovy či objezd u odbočky z Olomoucké ulice ve směru na Otice. Mezi mediálně i veřejně nejznámější pak patří dozajista plán na vybudování okruhu v místech, kde se setkává Vančurova ulice s ulicí Krnovskou. Vedoucí oddělení správy dopravy a pozemních komunikací na opavském magistrátu Rudolf Klein by ale vůbec nejraději viděl kruhový objezd v úplně jiných místech, a to na křižovatce ulic Olomoucké, Krnovské a náměstí Republiky.

„Je to jeden z paradoxů Opavy. Jde o dvě z největších výpadovek z města, a vinou dopravní situace se tady nesmí odbočit z Olomoucké na Krnovskou. Tady bychom kruhový objezd už dlouho uvítali asi nejraději," říká Rudolf Klein. Stejně jako v předchozích pěti případech se ale i zde o vybudování tzv. kruháku zatím jen hovoří do budoucna. Prakticky nejsou zahrnuty ani v aktuálních územních plánech. Na projekty takovéhoto významu prostě scházejí peníze.

Dopravní situace ve zmíněných místech se týká i silnic prvních tříd, a tím pádem rovněž Správy silnic a dálnic, která je má takříkajíc pod palcem. Z této organizace však podle zúčastněných zní jasná odpověď: „My žádné kruhové objezdy budovat nebudeme. Jestli je město považuje za potřebné, ať si je zafinancuje." Městská kasa ale na takovéto náklady v žádném případě připravena není. Je potřeba dodat, že Správa silnic a dálnic se na Opavsku v těchto dobách skutečně již vydala z peněz, a to značně. Řeč je o známé stavbě jedenáctky či obchvatů.

Již brzy by se také mělo začít pracovat na severním obchvatu, který povede dále od opavského Kauflandu za městem až k ulici Mostní a následně se napojí na ulici Rolnickou a bude pokračovat ke Stříbrnému jezeru. Odsud pak ještě povede cesta dále na Vávrovice a výpadovka na Bruntál. Cílem těchto staveb je především odlehčit tíživé dopravní situaci v centru Opavy.

Dnes má slezská metropole kruhových objezdů pět. Ačkoli s trochou nadsázky by se dalo říci, že vlastně jen čtyři a půl. Objezd fungující u Kauflandu sice již slouží, ale de facto je teprve rozestavěn a po dobudování bude mnohem větší. Stane se tak v rámci stavby již zmíněného severního obchvatu. Další kruhové objezdy jsou poté v Jaktaři, u Globusu, u budovy správy silnic v Kylešovicích a také v Hradecké ulici na novém úseku jižního obchvatu. Kdy se ale ve městě a jeho okolí dočkají řidiči dalších, to je ovšem v nedohlednu. „Byl bych rád, kdybych se dožil otevření alespoň jednoho z těch šesti, o kterých uvažujeme. Nejraději bych ho pak viděl u toho náměstí Republiky, protože tam by byl opravdu zapotřebí," konstatuje na závěr Rudolf Klein.

Jednou z křižovatek, která by se měla změnit v kruhový objezd, je křižovatka Vančurova a Krnovská. Odbočit zde v době dopravní špičky doleva z vedlejší Vančurovy vyžaduje kus odvahy i štěstí. Dlouho se hovoří o zdejším kruhovém objezdu, na který je vázána stavba nové benzínky. Investorem je Benzina, s.r.o., která ji chce postavit v lokalitě bývalé mlékárny. Ta by měla být zbourána. Na jejím místě je pak počítáno s novým parkovištěm a výdejními stojany pohonných hmot.