Jak jsme vás v průběhu letošního července informovali, oba objezdy byly zarostlé vysokou trávou, plevelem, v Jaktaři dokonce náletovými dřevinami, na které obyčejná sekačka nemohla stačit. Případ vyprovokoval naše čtenáře ke značnému zájmu a diskusi.

Protože oba kruháče leží na silnicích první třídy, starat se o ně má státní firma Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD ČR). Ta se po upozornění naší redakce dala postupně a s různými prodlevami do jejich kosení. Mezitím nás zajímalo, jak vypadají kruhové objezdy v jiných městech ležících na silnici číslo 11 vedoucí z Opavy do Hradce Králové. A ejhle, o překvapení nebyla nouze.

Na vlastní oči jsme zjistili, že ve všech těchto městech mají kruhové objezdy upraveny, někde dokonce osázeny květinami či jinou kulturní zelení. „Bílá" Opava, která je mezi městy, jako je například Šumperk, Vamberk, Žamberk či Častolovice, největší, je na tom s údržbou kruhových objezdů nejhůře.

Další náš dotaz do pražské centrály ŘSD tedy zněl: proč nemá Opava stejně upraveny kruhové objezdy, kde je „zakopaný pes" a má v této věci více konat opavská radnice, která by mohla ŘSD požádat o podobnou úpravu? Odpověď na sebe nenechala dlouho čekat. Podle slov tiskové mluvčí ŘSD Niny Ledvinové má tato firma peníze pouze na údržbu stromů, keřů a kosení porostů podél silnic I. tříd.

„Výsadba květin a jiných je plně kompetenci příslušného města či obce, které má možnost oslovit příslušnou správu ŘSD ČR. Následně jim je udělen souhlas a uzavřena smlouva o údržbě. Město Opava si v tomto případě zatím nezažádalo o osazení okružní křižovatky okrasnou zelení," sdělila Nina Ledvinová.

Její slova potvrdil náměstek opavského primátora Dalibor Halátek (SOS pro Opavu), když naší redakci odpověděl na otázku, proč Hláska nezažádala ŘSD o osazení okružních křižovatek okrasnou zelení, jak je to k vidění v řadě jiných v měst.

„Radnice o osazení okružních křižovatek okrasnou zelení nepožádala z toho důvodu, že se dosud nechtěla starat o majetek státu. Vzhledem k tomu, že rok od roku je situace s kosením trávy a údržbou zeleně kolem cest a zejména na nejviditelnějších kruhových objezdech ze strany ŘSD horší, tak na nejbližším vedení města navrhnu převzetí všech čtyř kruhových objezdů do správy města tak, abychom se nemuseli stydět za to, že první přijíždějící do Opavy uvidí na kruhovém objezdu neudržovanou buřinu," vyjádřil se náměstek.

Podle jeho dřívějšího vyjádření není radnici jedno, jak vstup do města vypadá a snaží se o nápravu. Komunikace s ŘSD však není podle Halátkových slov jednoduchá. O tom, zda se opavská radnice bude o kruhové objezdy opravdu starat sama a kolik ji to bude stát, vás budeme informovat.