Má to hned několik výhod. Žádné cestování k lékaři, ani desítky minut strávených v čekárnách, žádné poplatky.

„Zvýšení žádostí o ordinaci po telefonu pozorujeme. Je otázkou, jestli je to poplatky, nebo trendem všeobecným v rámci kampaně Poraďte se se svým lékařem či lékárníkem,“ míní primář opavské ORL (ušní, nosní, krční) Richard Lenert. „Každopádně my odkážeme zákazníka, že pokud má obtíže, musí se přijet ukázat. Bez nálezu totiž nelze stanovit diagnózu,“ zdůraznil primář.

Rovněž primářka kožního oddělení Slezské nemocnice v Opavě Eva Jašková zmínila, že lidé telefonují možná o něco více než před zavedením poplatků. Jedním dechem však dodává, že se nejedná o velký nárůst. „Většinou musím na stranu pacientů říci, že platí s pochopením. Až jsem překvapená,“ podotkla Eva Jašková.

Také u praktické lékařky z Hlučína Claudie Ondrušové se najde několik klientů, kteří konzultují své obtíže telefonicky. „Není to nic mimořádného. Konzultace po telefonu jsme měli zavedeny i před poplatky,“ řekla Claudia Ondrušová a dodala, že zavedení poplatků v její ordinaci proběhlo v klidu a seriózně. „Klienti jsou disciplinovaní. Pouze jednou se nám stalo, že pacient nechtěl zaplatit. Vše ale bylo bez problému, když jsme sdělili, že se jedná o poplatek nařízený vyhláškou,“ uvedla lékařka.

Nárůst telefonátů zpozoroval také praktický lékař z Opavy Petr Černohorský. „Diagnóza se po telefonu řeší hůř. Někdy člověk potřebuje provést klinické vyšetření, a to se bez návštěvy lékaře neobejde,“ míní Petr Černohorský.

(ver, mn)