„Měsíčně máme dvě stě až tři sta dvacet zavolání,“ uvedla redakci Hana Friedrichová z opavské Charity. Jak dále zmínila, v některých měsících evidují u regionální linky důvěry v Opavě vyšší počet volání. Podle jejích slov zaznamenali v loňském roce nejvíce hovorů od května do července, předloni to byl zase srpen a květen.

„Někdy bývá silnější říjen, jindy leden. Něco pravděpodobně odvisí od změn dlouhodobého počasí, které v posledních letech všichni registrujeme, jako teplá zima, brzké jaro a podobně,“ řekla Friedrichová. Na otázku, zdali volají spíše děti nebo dospělí, pak odpověděla: „Do Opavy volají převážně dospělí.“

Zhruba osmým rokem pak mohou lidé využívat i internetovou linku důvěry s adresou linka.duvery@charitaopava.cz. Písemných dotazů řeší opavští pracovníci, jak zmínila Hana Friedrichová, v průměru čtyři do měsíce. Stejně jako jiné instituce i tato linka důvěry má svou provozní dobu. Funguje sedm dní v týdnu a to od 10 hodin dopoledne do 6 hodiny ranní.

„Linka důvěry má pevnou telefonní linku 553 616 407 a mobilní číslo 736 149 142. V sobotu mezi devatenáctou a jednadvacátou hodinou je obsluhováno také bezplatné číslo 800 12 06 12,“ upřesnila Friedrichová s tím, že mimo uvedenou dobu mohou lidé využít jiné linky důvěry. „Na jiné linky důvěry odkazují záznamníky našich telefonů i v případě, že se nedovoláte, například proto, že zaměstnanec vede vážný hovor na druhém telefonu, a rozhodne se první telefon nezvedat,“ doplnila.

Bližší informace najdete ZDE.

Martina Němcová