„Tyto zájezdy lidé využívají, a to ve velké míře. Letos projevili zájem o dražší poznávací okruhy,“ uvedl například Josef Kozák ml. z cestovní a dopravní kanceláře KOZAK TOUR.

Na otázku, jestli pociťují v důsledku krize úbytek klientů ve srovnání s loňským rokem, pak odpověděl: „Je znát menší zájem o cesty.“ Nakonec zmínil, že není pravidlem, aby si lidé volili nejlevnější typ dovolené. „Klienti volí kvalitní dovolenou za přiměřenou cenu,“ doplnil.

Klienti kupují zájezdy first moment také v cestovní kanceláři Fischer v Opavě. Podle Karin Michalkové z Fischera volí lidé nejčastěji Egypt a Turecko. Také jejich cestovní kancelář prý pociťuje v důsledku krize úbytek klientů. Jak Michalková uvedla, především mladí častěji volí levnější variantu dovolené.

Na to, zdali lidé využívají nabídku zájezdu first moment, se redakce zeptala také majitelky cestovní agentury TIME z Dolního Benešova Hedy Thiemlové. „Letos méně, zřejmě se projevila krize. Lidé se asi bojí dávat peníze do něčeho navíc,“ podotkla s tím, že v zimě volili lidé hlavně exotiku. „Nyní Egypt. Samozřejmě, že většinou chtějí pobyty s odlety z Ostravy,“ zdůraznila.

Podotkla také, že hodně lidí kvůli povodním na letošní dovolenou vůbec nepomýšlí.