Petra Havelková učí v Mateřské škole Havlíčkova. Logopedický kurz si udělala před dvěma lety. Ten ji vyškolil v tom, aby zvládla prevenci vad řeči.

„Důvodem bylo, že jsem si všimla, kolik přibylo dětí, co špatně mluví. Samozřejmě je neumím léčit jako vystudovaný logoped, ale naučila jsem se tomu předcházet,“ uvedla Petra Havelková. Logopedické zrcadlo, logopedické kostky, ale i foukací dráček, kterého vyrobili odsouzení v opavské věznici. To všechno jsou pomůcky, které Havelkové usnadňují práci.

„Díky logopedickému zrcadlu vidí děti správný mluvní vzor. Na logopedických kostkách zase popisují obrázky, které na nich jsou, a zároveň si hrají,“ vysvětluje. „Foukací dráček je zase naučí správně dýchat,“ dodala.

A jaké vady nejčastěji děti trápí? Sykavky a rotacismus, kdy děti neumí vyslovovat s, r a ř. „Také se často setkávám s tím, že děti neumí mluvit. Takzvaně neumějí používat mluvidla. Proto s nimi dělám různé cviky na motoriku mluvidel,“ svěřila se Petra Havelková.

Výuka logopedie probíhá v Mateřské škole Havlíčkova dvakrát týdně a paní učitelka má své svěřence rozděleny do dvou skupin po třinácti dětech. „Někdy si ale beru děti i individuálně, například, když je škaredé počasí a my nemůžeme ven,“ uzavřela Havelková.