Obchodní řetězce vše, co se týká právě těchto „hlídačů“, úzkostlivě tají. „Ochraně majetku se samozřejmě věnujeme. Detaily vám ale sdělit nemohu,“ řekl našemu Deníku Boris Malý z Marketingu a firemního rozvoje Globusu České republiky. O nic lépe jsme nepochodili ani v Kauflandu. „Ve vámi zmíněné věci bohužel nelze poskytnout žádnou informaci vzhledem k zachování ochrany osobních dat a vzhledem k charakteru tematiky, kterou pokládáme za interní,“ komentoval naše dotazy na tyto zaměstnance tiskový mluvčí Kauflandu Michael Šperl.

Jediný, kdo byl ochotný nám něco sdělit, byl obchodní řetězec Tesco. „V každém našem obchodě máme oddělení vnitřní bezpečnostní služby. Pracovníci tohoto oddělení mají za úkol dbát na zdraví a bezpečnost zákazníků a samozřejmě i na bezpečnost majetku naší společnosti,“ vysvětluje tisková mluvčí Tesca Jana Matoušková s tím, že Tesco využívá rovněž kamerový systém, ochranné elektronické brány u pokladen a podobně.

„Nevím, že by v opavské Hypernově chodil někdo, kdo by tajně kontroloval zákazníky. Mezi regály bylo hodně často vidět zaměstnance jedné bezpečnostní agentury. Pokud tam skutečně ale je někdo neuniformovaný, kdo dohlíží na zákazníky, tak to klobouk dolů, protože já, i když jsem tam pracovala nějakých pět let, nikoho jsem tam nezaregistrovala,“ uvedla žena, která si nepřála vystoupit z anonymity.

V Kauflandu se kontrole zboží věnují dokonce i pokladní. Alespoň to potvrdila žena, která v tomto opavském supermarketu pracovala. „V době, kdy jsem dělala pokladní, jsme museli u pokladny prohledávat vše, co šlo nějak otevřít. To znamená, že jsme otevírali a kontrolovali například krabičky se zubní pastou, silonkami, nebo i hermelínem, jestli tam lidé něco neschovali, nebo nevyměnili. Zákazníkům se to samozřejmě nelíbilo,“ uvedla žena.