Šel nakoupit. Ve chvíli, kdy měl u pokladny platit, mu prodavačka řekla, ať vyskládá všechny věci z batohu s tím, že takhle se to u nich v Globusu dělá. Když odmítl, zavolala ochranku. Tak nakonec batoh vyskládal. „V batohu jsem měl pořadač na cédéčka z jiného obchodu. Ochrance jsem řekl, ať to klidně zkusí přejet pokladnou. Ta jim samozřejmě kód nepřijala,“ vzpomíná na nepříjemný zážitek jednadvacetiletý Martin z Opavy.

Nicméně i přesto, že k žádné krádeži nedošlo, se nikdo neobtěžoval ani omluvit. „Když jsem tam nakupoval týden poté, prohledávali mě znovu,“ podotkl nakonec. Něco podobného zažila v jiném marketu devětatřicetiletá Ivana z Opavy. „Hned za pokladnou mě oslovil muž a řekl mi, ať vyskládám obsah nákupní tašky. Vůbec jsem nevěděla o co se jedná, ale věci jsem tedy všechny vyskládala. Muž vše zkontroloval a dovolil mi naskládat věci zpět do tašky,“ popisuje Ivana a dodává: „Pak chtěl, ať vytáhnu i věci z kabelky. To už jsem byla pěkně naštvaná a odmítla jsem. Vzala jsem si svou nákupní tašku a odešla jsem. Nikdo mě nezastavil.“

Podle slov tiskového mluvčího opavské policie René Černohorského mají markety na tuto věc právo. „Mohou zákazníka požádat, ať ukáže věci. Pokud člověk odmítne, mají právo ho zadržet do příjezdu policie,“ vysvětlil René Černohorský. Boris Malý z marketingu a firemního rozvoje Globusu ČR se k celé věci vyjádřil takto: „V našich hypermarketech se snažíme snížit množství krádeží a tím všeobecně zajistit větší bezpečnost pro naše zákazníky.Větší zavazadla si mají zákazníci možnost odložit na oddělení informací, nebo v některých hypermarketech do bezpečnostních schránek,“ míní Boris Malý.

Jak dále uvedl, pokud zákazník nakupuje s větší taškou, jsou zaměstnanci Globusu na pokladnách proškoleni tak, že mají zákazníky požádat o možnost nahlédnutí do tašky. „Plně akceptujeme to, že zákazník má právo toto odmítnout. Kontroly probíhají za spolupráce se zákazníky. Naši zaměstnanci jsou vedeni a nabádáni k tomu, aby postupovali maximálně korektně a slušně,“ dodal Boris Malý.