Ve Štramberku po příjezdu vlaku představili herci štramberského amatérského divadla scénku, která připomněla vznik této trati, scénky se zúčastnili také starostka Štramberka Andrea Hlávková a starosta Studénky Libor Slavík, oba v dobovém oblečení. Toto představení mohli lidé vidět rovněž ve Studénce a pak v obou městech i odpoledne.

Lokomotivy v železničním muzeu na bývalém nádraží v Lužné u Rakovníka už čekají na kolejích na první návštěvníky
Andělé železniční nostalgie: Svůj život zasvětili technickým kráskám

Návštěvníci akce také měli možnost zhlédnout v nádražní budově výstavu fotografií k trati a vápencovému průmyslu ve Štramberku. Vlak, který původně vyjel z Veřovic, ze Štramberku pokračoval přes Kopřivnici, Příbor a Skotnici. Před nádražím ve Studénce bylo, podobně jako ve Štramberku, několik stánků, jeden z nich propagoval místní Vagonářské muzeum.

Poté, co vlak dojel do Studénky, herci představující aktéry, kteří se zasloužili o vznik tratě, včetně starostky Hlávkové a starosty Slavíka, odešli na krátké občerstvení. „V jedenáct hodin se tady uskuteční divadelní představení,“ upozornil přítomné Libor Slavík.

U příležitosti výročí 150 let trati Ostrava – Frýdlant nad Ostravicí se v neděli 26. září 2021 mohli cestující svézt parním vlakem. V čele vlaku jela  parní lokomotiva Velký bejček z roku 1924.
OBRAZEM: Velký bejček byl v neděli středem pozornosti v Ostravě i v Beskydech

Mezitím obsluha vlaku odpojila lokomotivu kvůli „přepřahu“. Akci sledovaly fotily a natáčely desítky lidí. „Kdysi jsem s takovou lokomotivou jezdívala denně do práce. Večer, když jela, tak z toho vždycky sršely jiskry. Ale to už dnešní generace neznají,“ povzdechla si nostalgicky jedna z žen sledující kouřící lokomotivu, která se pomalu přibližovala zpět k soupravě vagónů. V té době už pro zlepšení nálady před nádražní budovou vyhrával tamburašský soubor Brač Studénka.

Lukáš Kubát, tiskový mluvčí Českých drah v tiskové zprávě k výročí trati uvedl, že hlavním důvodem pro výstavbu trati bylo zabezpečit zvýšenou poptávku po kvalitním vápenci těženém ve Štramberku.

Mláďátka pand červených v ostravské ZOO už objevují svět.
Unikáty v ZOO Ostrava: Dvojčata pand červených a rozmnožení papouška amazónka

„Jedná se o jednokolejnou železniční trať, která vede malebnou krajinou Přírodního parku Podbeskydí. Zajímavostí je, že trať byla ve dvou úsecích přeložena do nové polohy. Nejdříve došlo v roce 1959 k přeložení tratě v úseku Studénka – Sedlnice, a to v souvislosti s výstavbou Letiště Leoše Janáčka Ostrava. V roce 1979 pak byl v rámci výstavby továrny Tatra přeložen úsek tratě Příbor – Kopřivnice zastávka,“ upřesnil Lukáš Kubát.