VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Proč se má zdražit jízdné v MHD, když se bude zlevňovat elektřina?

Opava - Tentokrát se čtenář Radovan Blažek obrací se svým dotazem a připomínkami na Městský dopravní podnik Opava (MDPO).

14.12.2013 8
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK / Lucie Orbanová

„Tento rok v lednu se zvyšovaly ceny jízdného v důsledku nárůstu energií a DPH, příští rok se elektrická energie má zlevňovat v průměru o deset procent, ale ceny jízdného mají opět růst! Zajímalo by mě z jakého důvodu a zdali tam nehraje nějakou roli požár nepojištěných trolejbusů, protože někdo tu vzniklou škodu zaplatit musí a nejschůdnější cesta jsou cestující MDPO.

Chci touto cestou poděkovat panu řediteli MDPO, že se slitoval nad cestujícími s tím přestupním lístkem, který platí půl hodiny a bude stát 'jen' 18 korun. Bude zajímavé kolik lidí, hlavně starších, tu složitou operaci s přestupem vůbec pochopí," vyjadřuje se bez obalu Radovan Blažek.

No otázky odpovídá ředitel MDPO Radek Filipczyk: „Problematika výnosů dopravního podniku je složena ze dvou základních položek, dotace statutárního města Opavy a vybraného jízdného. Tento poměr je cca 54 ku 46 procentům ve prospěch dotace města. Je tedy zřejmé, že veškeré jízdné je dotováno, některé více, některé méně.

Obdobně je to se složením nákladů, mimo ceny za elektrickou energii, která je téměř stejná jako v předchozích letech (dopravní podnik nakupuje za vysoutěžené velkoobchodní ceny a nelze srovnávat skoky cen pro domácnosti). Další zásadní položkou je nafta, ale i mzdy, které jako v každém jiném oboru rostou, ceny za pneumatiky a podobně.

Tyto ceny neustále rostou a s ním i celkové náklady. Dopravní podnik se sice snaží trvale snižovat vlastní náklady, nicméně toto není možné realizovat donekonečna, a proto se zvyšuje nejen objem dotace ze strany města, ale je taktéž nezbytné pracovat s výší jízdného.

Dopravní podnik však zároveň funguje i jako protiváha individuální dopravy, a proto je k této otázce přistupováno velmi citlivě. Dlouhodobým cílem je zvýhodňování každodenních cestujících, a to formou časové jízdenky. V případě občasných cestujících dále preferujeme elektronické a následně hotovostní jízdné.

Bohužel, výše elektronického jízdného byla dlouhodobě velmi nízká, a proto bylo přistoupeno k jejímu navýšení jako u jediné položky ceníku. I v budoucnu bychom rádi tento nastavený rozdíl mezi elektronickým a papírovým jízdným zachovali. Pokud se týče papírové přestupní jízdenky, podařilo se i díky novému odbavovacímu systému realizovat přání obrovského objemu cestujících."

Vážení čtenáři, také vy máte možnost klást své dotazy jak vedení opavské radnice, tak i různým dalším osobnostem Opavy a Opavska. Dotazy lze zasílat na adresu Opavský a Hlučínský deník a týdeník Region, Na Rybníčku 56, Opava nebo také na e-mailovou adresu redakce.opavsky@denik.cz.

Autor: Redakce

14.12.2013 VSTUP DO DISKUSE 8
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

MSFL: Hlučín - Petřkovice 2:1

Ilustrační snímek.

Pro třináctiletého cyklistu letěl do Vávrovic vrtulník

Na Opavsku zvítězilo ANO

V opavském okrese se letošní volební účast vyšplhala na 60,11%. Výsledky jednotlivých stran prakticky kopírují ty celorepublikové.

II. LIGA: České Budějovice - Opava 2:1

/3 x VIDEO, FOTOGALERIE/ Přímý souboj o první místo nedopadl pro opavské fotbalisty dobře. Slezané na Střeleckém Ostrově prohráli s domácími Českými Budějovicemi. Hosté znovu doplatili na chyby v defenzivě.  

KOOPERATIVA NBL: Opava - Děčín 87:71

/2 x VIDEO, FOTOGALERIE/ Opavští basketbalisté jedou dál na vítězné vlně. V sobotu večer si v městské víceúčelovce vyšlápli na těžkého soupeře z Děčína. Ve druhé půli svého protivníka jasně přejeli a nakonec si dokráčeli pro zaslouženou výhru v poměru 87:71.

Z nemocnice zbyly jen střípky

Kdysi vyhlášená nemocnice ve Vítkově už řadu let nefunguje. Alespoň ne tedy tak, jak byli lidé zvyklí. Nemocniční oddělení nahradily odborné ambulance či léčebna dlouhodobě nemocných (LDN).

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení