Konečně, řekne si určitě mnoho z vás. Ale pravda je trochu jiná. Na mnoha místech jsou totiž uvolněné rozsáhlé bloky nově položených dlaždic, konkrétně se jedná o široký chodník na ulici Janská, po kterém cestující na nádraží přicházejí. V některých místech se dokonce nedávno opravený chodník propadá. Jako například část cesty mezi nádražním podchodem a zastávkou městské hromadné dopravy. „Často chodím v botách s podpatkem, ale když jdu na nádraží, raději si vezmu nízké boty,“ říká dvaatřicetiletá Veronika Novotná s tím, že je podle ní jen otázkou času, kdy před nádražím dojde kvůli nekvalitní dlažbě k nějakému zranění.
Veronika Novotná není jediná, která si neutěšené situace před nádražím všimla. Také student Petr Pleva prý nedávno při pohledu na chodník u zastávky kroutil hlavou. „Všiml jsem si, že v některých místech už se nová dlažba propadá. Myslím si, že tak brzo po opravě by se to nemělo stát. Zrovna před pár dny jsem viděl, jak si kvůli propadlé dlažbě jeden nádražák málem vyvrtnul nohu,“ dodal Pavel Pleva.
Rekonstrukci opavského východního nádraží provádí společnosti OHL ŽS Brno. Vyjádření představitelů společnosti, kteří by nám k problému nekvalitně provedené opravy chodníků před nádražím něco řekli, se redakci před uzávěrkou tohoto vydání nepodařilo získat. Jak nám však řekl přednosta nádraží Opava-východ Jiří Valeček, o problému na nádraží vědí. „Víme o tom, minulý týden ve středu byla tato situace předmětem našeho jednání. Je to z toho důvodu, že na budově je ještě lešení, a proto na chodník neustále najíždí nákladní auta. Jakmile se odstraní lešení, dojde k předláždění.“
Jak se Jiří Valeček dále vyjádřil, není uvolněná dlažba prý způsobena nekvalitně odvedenou prací. „S tím, že se bude dlažba uvolňovat, se předem počítalo. Vše se vyřeší, až spadne lešení,“ upřesnil Jiří Valeček. Brněnská firma navíc podle něho už byla upozorněna, že tam, kde se dlažba propadá, musí poškozená místa opravit.“