Nejste spokojeni s léčením, máte výhrady k chování personálu nebo ho chcete naopak pochválit? Tyto a podobné podněty nově řeší ombudsmani v nemocnicích Moravskoslezského kraje. Zřízením tohoto místa chce Krajský úřad v Ostravě zlepšit komunikaci mezi pacienty, zdravotníky a manažery v jím řízených zdravotnických zařízeních.

Ombudsmanem pro Slezskou nemocnici je od 1. října určena náměstkyně ředitele pro ošetřovatelskou péči Lenka Hanková. „Do této funkce jsem ji jmenoval pro její solidnost, ochotu pracovat a pro dobrou uznalost nemocničního provozu," konstatuje ředitel nemocnice Ladislav Václavec.

Lenka HankováS problematikou má velké zkušenosti, protože podobné podněty řešila už dříve, ale na premiéru své ombudsmanské role stále ještě čeká. Podněty jí mohou pacienti podávat buď telefonicky na číslech 553 766 103 nebo 603 852 598, e-mailem na adresu: lenka.hankova@nemocnice.opava.cz nebo případně na ombudsman@nemocnice.opava.cz.

Sídlí v hlavní budově nemocnice a pacientům je k dispozici v úředních dnech, kterými jsou úterý a pátek od 8 do 10 hodin. V dalších dnech je příjem podnětů organizačně zajištěný na sekretariátu ředitele.

Až doposud se stížnostmi nebo podněty v nemocnicích zabývalo více lidí. „Chtěli jsme systém změnit tak, aby za řešení těchto záležitostí byla odpovědná konkrétní osoba, a zlepšila se tak komunikace mezi všemi zúčastněnými stranami," vysvětluje náměstek hejtmana Jiří Martinek zavedení této funkce.

Hlavním posláním nemocničních ombudsmanů je poskytnout pomoc pacientům, jejich příbuzným i přátelům při řešení problémů, vzniklých v souvislosti s léčbou, a hájit jejich práva včetně práv zaměstnanců.

„Nedopustím, aby šlo o střet zájmů. Budu se rozhodně snažit o nestrannost a o hledání vhodného řešení," slibuje Lenka Hanková pacientům i zdravotníkům.