Už samotná vizáž mostu svědčí o tom, že jde o moderní záležitost. Stavbu tvoří tubus, jenž je sestaven z plátů vlnitého plechu s průměrem 11 metrů.

„Na stržení a výstavbu nového mostu v hodnotě přes 16 milionů korun se kraji podařilo získat dotace z Evropské unie. Ty pokryjí 85 procent celkové částky, zbytek dofinancuje kraj ze svého rozpočtu," uvedl náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje Ivan Strachoň.

Stavební práce měla na starosti společnost FIRESTA-Fišer a vše zvládla dokončit během 79 dnů. Most se nachází zhruba uprostřed Chuchelenského lesa. Jeho železobetonový předchůdce se tyčil nad tratí od roku 1952.

„Železnice mezi Kravařemi a Chuchelnou byla otevřena v roce 1895. Na konci války byl ve stejném místě zničen most. V naší obci se totiž nacházela muniční továrna a byla potřeba Němcům odříznout přístupovou cestu k ní. Poté se zde postavilo dřevěné provizorium, které bylo později nahrazeno železobetonovou konstrukcí.

Most tedy vydržel více než šedesát let," popisoval starosta Chuchelné Rudolf Sněhota.

Vydržet by měl desítky let

Trpělivostí se museli obrnit také řidiči, protože komunikace mezi Bolaticemi a Chuchelnou byla od května do začátku srpna kompletně uzavřena. Lidé směřující právě do Chuchelné nebo směrem ven z obce používali cestu vedoucí přes Strahovice a Rohov.

„Spousta lidí tam jezdí za prací anebo také do rehabilitačního ústavu. Určitě to znamenalo komplikaci, ale most byl opravdu v dezolátním stavu a nebylo jiné východisko, než ho opravit," doplnil bolatický starosta Herbert Pavera, podle něhož zhruba tříměsíční čekání na opětovné zprůjezdnění silnice stálo za to.

„Most vypadá moderně, bylo nám sděleno, že vydrží dalších několik desítek let, takže v tomto ohledu máme vystaráno," přidal několik postřehů čelní představitel Bolatic.

Jeho obec se sice vypořádala s jednou uzavírkou, další však bude následovat. Celou komunikaci spojující Bolatice s Dolním Benešovem, která ve městě končí na křižovatce u benešovské kaple, čeká velká rekonstrukce. Nejprve bude průjezdná s omezeními a později se uzavře úplně.

Nový most má i Pilný Mlýn

Nový most nedaleko Pilného Mlýna vyšel na 7 milionů korun.

Most na trati mezi Bolaticemi a Chuchelnou není jedinou stavbou svého druhu, kterou se v poslední době podařilo na Opavsku dokončit. Přibližně od půlky července nová mostní konstrukce stojí také v Pilném Mlýně nedaleko Litultovic.

Během těchto prací se stihla kompletně zrekonstruovat i silnice třetí třídy mezi Litultovicemi a Moravicí. „Stavba nového mostu si vyžádala téměř 7 milionů korun, oprava cesty přišla na 18 milionů," uvedla tisková mluvčí Moravskoslezského kraje Petra Špornová.

Investici z 85 procent pokryje dotace z Evropské unie, zbytek financí půjde z krajského rozpočtu. Nový most si místní pochvalují, jeho předchůdce byl totiž „na spadnutí".

„Průjezd pětiapůlkilometrovým úsekem komunikace nebyl takovým problémem, protože po silnici nejezdí tolik řidičů. Most byl už ve velmi špatném stavu. Při rekonstrukci byl stržen a postavil se úplně nový. Během prací bylo vedle rozloženo provizorium, které tvořila železná konstrukce," popisoval litultovický starosta Jan Birgus.