„Papír, který byl v prvním vydání, bude od příštího vydání nahrazen lepším typem. Tiskárna, která papír vybírá, začala ihned po prvním vydání připravovat změnu. Papír měl sice standardizovanou váhu, ale jeho bělost nebyla pro čtení úplně optimální. Zhotovitel také ještě přidá na kontrastu písma vůči podkladu,“ řekl na téma Hlásky externí mluvčí opavského magistrátu Milan Freiberg a jedním dechem dodal:

„Je důležité, aby se noviny četly dobře i lidem s horším zrakem. Šlo o první vydání nové řady a je běžné, že se při takové velké změně dělají po prvním čísle ještě úpravy pro následující vydání ve prospěch jeho kvality.“

Už v minulosti bylo vydávání Hlásky považováno za zbytečně drahé. Podle dostupných informací mělo ročně město platit vydavatelství Český domov jeden a půl milionu korun. Navíc se odhadovalo, že k tomu vydavatel dostával i veškerý výtěžek z inzerce, který mohl dosáhnout přibližně stejné částky.

A tak v loňském roce vyhlásilo město výběrové řízení na nového dodavatele tisku a grafického zpracování. Zájem o vydávání Hlásky projevilo celkem šest společností. Nakonec ale nejvíce bodů získala a rada města odsouhlasila jako vítěze opavskou tiskárnu Grafico, sídlící v Mařádkově ulici, jejíž nabídka byla vyhodnocena jako ekonomicky nejvýhodnější.

Není bez zajímavosti, že původní dodavatel, Strategic Conzulting, skončil až třetí.

Podle mluvčího magistrátu je nová verze Hlásky objemnější, kdy místo dosavadních čtyřiadvaceti stran jich nyní má třicet dvě. „Náklady na její výrobu se tak oproti staré Hlásce ještě více snížily, protože došlo k nárůstu objemu inzerce,“ zdůraznil Freiberg.

A kdo Hlásku, jejíž náklad tvoří 25 tisíc výtisků, připravuje? Dozvěděli jsme se, že zpravodaj Hláska rediguje osmičlenná redakční rada složená ze zaměstnanců magistrátu, v jejím čele stojí bývalý mluvčí magistrátu Jan Šindler. Redakční rada pak společně schvaluje podobu Hlásky, rediguje články, a členové redakční rady taktéž do ní přispívají svými materiály.