Jak uvedla zaměstnankyně opavského hračkářství Tom a Jerry Martina Slaninová, největšímu zájmu se těší dřevěné hračky. „Největším hitem se stává to, co lidé vidí v reklamách,“ poznamenala s tím, že tržby mají zvýšené stejně jako v tuto dobu každý jiný obchod. Na odbyt jdou také knihy. Potvrdila to jedna z prodavaček knihkupectví Librex. „Nejvíce se prodávají pohádkové knížky pro děti. Hodně jdou i novinky a odborné encyklopedie. Tržby před Vánoci máme samozřejmě větší než obvykle,“ řekla prodavačka.

Lidé nešetří ani na oblečení. Podle slov majitelky obchodu s textilem na Dolním náměstí Tran Thi Mai Chi je zájem hlavně o halenky a mikiny. A jaký je podle ní letošní hit? „Rozhodně něco sexy a šmrncovního,“ řekla. Někteří Opavané volí jako dárky elektrospotřebiče. „Nejvíce se prodávají holicí strojky, presovače, fény. Pro děti pak hodně berou elektrické zubní kartáčky,“ uvedla prodavačka Eva Navrátilová. Lidé ale nezapomínají ani na své zvířecí mazlíčky.

„Dost se prodávají vánoční kazety pro pejsky, krmivo a různé doplňky,“ uvedla prodavačka Zverimexu na Olomoucké ulici a dodala, že se prodávají i samotná zvířata, včetně nutného vybavení. Poněkud složitější to mají rodiče dětí, které si přejí dostat něco ze skateové a snowbordové výstroje. „Řeší se to tak, že mladí si koupí tyto dárky za peníze od rodičů sami. Nejvíce se prodávají skaty, oblečení a boty. Tržba se nám před Vánoci několikanásobně zvýšila,“ řekl zaměstnanec obchodu Bidolido Ondřej Kubošek.

Menší tržby než jiné roky mají v obchůdku Vše nejen za 39 korun. „Je to slabé. Důvodem je konkurence hned vedle nás. Lidé asi nejvíc kupují dřevěné věci a samolepky s dětskými motivy,“ uvedla prodavačka Eliška Dastigová. Není pravidlem, že se na Vánoce kupují jen nové věci. Své o tom ví majitel bazaru na Olomoucké ulici Radek Kremer. „Vyšší tržby před Vánoci máme. Není to ale nějak rapidní,“ řekl.

Na otázku, čím je to podle něj způsobeno, odpověděl: „Markety a shoppingy.“ Nakonec dodal, že nejvíce prodávané je zlato a mobilní telefony. Sociálně slabší rodiny pak často zavítají pro oblečení do secondhandu. Zmínila to spolumajitelka jednoho z těchto obchodů Veronika Fifegerová. „Lidé kupují pod stromeček především dětské a sportovní oblečení. Letošním hitem je značka Umbro a Lonsdale,“ prozradila Veronika Fifegerová.