„To, že stát vyhlásil tendr na druhou etapu jižního obchvatu našeho města, je jednoznačně dobrá zpráva. Nezbývá než si přát, aby výběr stavební firmy neprovázely žádné komplikace a aby se mohlo začít konečně stavět,“ říká opavský primátor Tomáš Navrátil.

Původně měla být tato stavba krajskou investicí, po sérii jednání zástupců kraje a státu však bylo dohodnuto, že přípravu této klíčové dopravní stavby dokončí Ředitelství silnic a dálnic. Klíčovým faktorem byla také vstřícnost vlastníků pozemků dotčených stavbou, práce ŘSD, opavské radnice, státu a Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57.

Pavel Tuleja.
Opavský prorektor Pavel Tuleja by měl být ministrem pro vědu a výzkum

„Musím poděkovat lidem, kteří vlastnili pozemky pod touto stavbou. Jednání probíhala v loňském roce rychle i díky nim. Stát tak získal ve velmi krátké době všechny pozemky do svého vlastnictví a dále pak všechna potřebná stavební povolení. Pokud to bylo v našich možnostech, státu jsme pomáhali celý proces maximálně urychlit. Zároveň bych chtěl poděkovat všem, kteří se dlouhodobě podíleli na přípravě této stavby,“ konstatuje opavský primátor.

„Celý severní obchvat už je v provozu, naprosto nezbytné je dostavět jeho jižní část. Oba obchvaty tak natrvalo odvedou definitivně všechnu tranzitní dopravu mimo zastavěnou část našeho města,“ objasňuje předseda Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57 radní pro dopravu Petr Popadinec.

Vítkov nabízí peníze na projekty, nikdo je ale zatím nechce.
Vítkov nabízí finance na projekty občanů. Jenže je nikdo nechce

Předpokládaná hodnota veřejné zakázky činí 600 milionů korun bez DPH, termín podání nabídek byl stanoven na třetího července letošního roku. „Tato etapa jižního obchvatu bude měřit dva kilometry a 339 metrů. Se zahájením stavebních prací se počítá v příštím roce, k jeho zprovoznění by pak mělo dojít v roce 2026,“ dodává závěrem tajemník Sdružení Martin Dostál.

MOHLO BY VÁS TAKÉ ZAJÍMAT:

Tady pozor! Známe nejrizikovější místa na cestách v Moravskoslezském kraji

Zdroj: Deník/ Jiří Štraub