Podle studie má její trasa vést rovnou přes lidmi vyhledávanou klidovou zónu s rybníky. Obecní zastupitelstvo v souladu s názorem obyvatel obce proto nechce o této variantě ani slyšet.

Starosta Daniel Havlík se už několik let snaží vývoj situace zvrátit a bývalé vedení kraje mu nakonec kývlo.

„Dostal jsem podporu se slibem zafinancování, takže peníze na změnu trasy jsou. Podle naší alternativy by vedla neobydlenou částí mezi Lhotkou a Petřkovicemi,“ říká starosta Havlík. Trasa by sice vyžadovala částečný průjezd tunelem, ale zase by nepotřebovala mosty přes rybníky.

„Finančně by tak náklady zůstaly buď na stejné výši, nebo by byly dokonce nižší. Minulý týden jsem se v tomto směru obrátil na hejtmanova náměstka Miroslava Nováka. Ředitelství silnic a dálnic se nás stále snaží dotlačit k původní verzi, ale my jsme připraveni bojovat za naši přírodní zónu dál,“ ujišťuje starosta.