Slezská metropole je čerpacími stanicemi pokryta dobře. Na každém příjezdu do města je minimálně jedna. Například v Těšínské jich však najdete hned pět. Dvě z nich spadají pod obchodní řetězce Globus a Tesco. Směrem do centra pak následuje Unicorn, Shell a OMV.

„Nemyslím si, že by jich bylo nějak moc. Něco podobného se řešilo také se supermarkety, těch je podstatně více. Dříve jsem se rozhodoval podle toho, kde je benzin kvalitnější. Nakonec jsem však zjistil, že se to v zásadě moc neliší. Když mi teď blikne kontrolka s benzinem, snažím se jet tam, kam to mám nejblíž," popisoval opavský řidič Jiří Sýkora.

Jinak na problematiku nahlíží další Opavan Oldřich Dušek: „Když slyším, kolik je benzinek v cizině, máme jich v Opavě enormní nadbytek. Podle mého musí některé živořit a ztrátu dohánět nabídkou jiných služeb. Je sice fajn, že nikde nečekáte dlouho, ale pokud si třeba vezmu trasu od Globusu po kruháč v Jaktaři, tak projedu kolem sedmi čerpacích stanic, a to je podle mě hodně.

Je mi to v podstatě jedno. Jen si říkám, jestli by se na místě některých z nich nedalo vybudovat něco jiného."

hlasujte v anketě pod článkem

KONKURENCE NEČINÍ POTÍŽE

Benzinové stanice v současné době usilují o to, aby se na nich zákazníci zdrželi co možná nejdéle. Nejde přitom pouze o nákup paliva, nabízí se zde i další služby. Naše redakce oslovila několik společností, které čerpací stanici v Opavě provozují. Konkurence ve městě jim problémy nedělá.

„Česká republika je zemí s jednou z nejhustších sítí čerpacích stanic v Evropě. Z toho vyplývá obecně vysoká konkurence napříč jednotlivými regiony a také vysoký tlak na kvalitu poskytovaných služeb. Benzina je jako vedoucí společnost na trhu čerpacích stanic v tomto konkurenčním boji úspěšná," uvedl Mikuláš Duda, manažer tiskového oddělení petrochemické skupiny Unipetrol, do níž spadá Benzina.

Každá nová stanice je podle něj posuzována z mnoha hledisek dopravy, lokality, konkurence, kupní síly, počtu obyvatel a motorových vozidel. Pokud kritéria splní, je stavba realizována. Stejně tomu tak bylo u rondelu v Krnovské ulici.

„Benzina vyhodnotila tuto lokalitu jako vhodnou, zejména s ohledem na intenzitu dopravy, budoucí rozvoj oblasti a poptávku po naší značce," doplnil Mikuláš Duda. Stanice by měla být zprovozněna do konce září. Konkurence mezi čerpačkami v Opavě se dle Benziny oproti jiným městům neliší.

Stejně na to nahlíží také společnost MOL, která má stanici u kruhového objezdu v Jaktaři. „Situace v Opavě je obdobná těm v dalších místech a krajích," uvedl Tomáš Pavlík z MOL a ještě doplnil: „Bez ohledu na konkurenci chceme být nejlepším hostitelem pro naše zákazníky a touto cestou se také ve všech krajích chceme i nadále prosazovat.

Naše čerpací stanice proto rozvíjíme tak, aby zde kromě motorových paliv zákazníci našli i další produkty a služby, které jim ulehčí jejich každodenní život, ušetří čas a zpříjemní den."

POKUD SE UŽIVÍ, NENÍ PROBLÉM

Odbor dopravy opavského magistrátu nemá možnost nějakým způsobem regulovat, kolik čerpacích stanic v Opavě vyroste.

„Tohle jako odbor neřešíme. Spadá to do sféry podnikání. Jestliže přijde investor se svým pozemkem a projektem, může čerpací stanici vybudovat," uvedl Rudolf Klein z odboru dopravy a vzápětí přidal svůj osobní názor: „Podle mne je to stejné jako se supermarkety. U nich se také řešilo, zda jich má Opava hodně.

Domnívám se, že pokud se čerpací stanice uživí, klidně zde mohou být i v takovém počtu. Jestli tady taková kupní síla je, nic dle mého názoru nevadí tomu, aby jich v Opavě bylo tolik, kolik je."