Určité kroky se v jednotlivých bodech podnikají, změna se dá ale v dohledné době očekávat pouze v případě jízdého. Zastupitelé jej nejprve v návaznosti na rozpočet neschválili, nakonec však o návrhu budou hlasovat znovu.

„S přepravou zdarma pro tuto věkovou kategorii souhlasím. Generovalo by to však určitou ztrátu na tržbách, kterou je třeba vyvážit. Zde si prioritu musí určit vlastník, tedy město," uvedl ředitel opavského dopravního podniku Jaromír Walaski.

V rozpočtu města budou radní muset nelézt bezmála dva miliony korun. „Není to taková suma, kterou by nebylo možné v rozpočtu najít. Peníze by se daly převést z provozních výdajů města, které jsou dle mého názoru vyčísleny nepřiměřeně," řekl zastupitel Libor Witassek (Změna pro Opavu), který chtěl jízdné zdarma řešit už na únorovém zastupitelstvu.

„Vzhledem k vydávání karet a dalším procedurálním záležitostem je reálné, že by takové nařízení, pokud projde, mohlo platit od září, pravděpodobně však od Nového roku," komentoval aktuální stav v této oblasti opavský primátor Radim Křupala (ČSSD).

U dalších dvou problémů, které lidé v anketě vyzdvihli, se o konkrétních časových rozhledech nedá mluvit. V případě krytého bazénu se vedení města rozhodlo zkoumat možnosti výstavby nového objektu v městských sadech. Podobným projektem se už město zabývalo před několika lety, tehdy však záměr obsahoval kromě vodní plochy i kluziště.

„Vzniká studie, která bude zkoumat stavbu nového bazénu vedle multifunkční haly. Délka bazénu by byla pravděpodobně pětadvacet metrů," říká Radim Křupala s tím, že právě tento problém odpovídá i prioritám, které chce prosazovat.

„Největší prioritu má pro mě vybudování průmyslové zóny a výstavba nového plaveckého bazénu s relaxační zónou. Pro rozvoj Opavy potřebujeme nová pracovní místa a vyplnit mezery v nabídce pro aktivní trávení volného času," dodává opavský primátor.

Problém je, že pro projekty podobného druhu nebude v dohledné době Evropská unie vypisovat dotace. Znamenalo by to tedy výrazný zásah do rozpočtu města a zřejmě i úvěrové zatížení, a to i v případě, že by se část peněz nalezla mezi republikovými dotačními tituly.

Třetím problémem, který lidé považují za nejzávažnější, je stav Slezanky. Ani tady se nedá říct, kdy se věci pohnou. Crestyl, který chtěl původně budovu zahrnout do stavby za Horním náměstím, před nedávnem oznámil, že stavět bude i bez Slezanky. Tento signál ještě neznamená, že tomu tak skutečně bude, nicméně pokud ano, vedení města by rádo našlo dlouhodobého nájemce. To ale snadné nebude.

„V ideálním případě by bylo dobré najít nájemce, který by byl schopen provést také rekonstrukci objektu," dodal Radim Křupala s tím, že vedení města a zástupci Crestylu čekají další schůzky.

A co je největší problém podle primátora? „Největší problém Opavy je špatná struktura rozpočtu, kdy rozpočet je vyrovnáván velkými výprodeji městského majetku. Nezbývá tak mnoho na investice, které by pomohly vyřešit další problémy města, jako je například neutěšený stav veřejných sportovišť, podfinancované sociální služby, zanedbané fasády některých městských bytových domů apod," uzavírá Křupala.