Ke každé takto zveřejněné fotce mají uživatelé možnost přidat takzvaný hashtag. Jedná se o jakési klíčové slovo, které vystihuje a charakterizuje zveřejněný příspěvek a ulehčuje jeho vyhledávání. Hashtag je tedy onen klíčový pojem, před který se připíše předpona #.

Krásná děvčata vedou

A co se vám objeví, když si na Instagramu vyhledáte #Opava? Objeví se vám přes osm tisíc příspěvků, a kdo by čekal fotografie města, jeho přírody a okolí, je na omylu. Sem tam se taková fotka objeví, ale skutečně jen sem tam. Nejvíce příspěvků pod tímto hashtagem zaujímají krásná, mladá děvčata z Opavy, která fotí takzvané „selfies". Tedy fotografie, kdy fotí sama sebe, dalo by se říci jakési módní autoportréty.

Podívejte se na mou snídani

Další početnou skupinou pod #Opava jsou fotografie s jídlem. Lidé si rádi fotí, co zrovna měli k snídani, či k obědu nebo že právě sedí v kavárně, pijí kávu, pojídají výborný dort a chtějí se o tento zážitek podělit se svými přáteli. Samozřejmě nikdo nezveřejňuje a nechlubí se svým známým, že měl na svačinu rohlík s paštikou. Nepsanou podmínkou uveřejňování fotek s jídlem je, aby váš pokrm vypadal hlavně stylově.

Po zadání vyhledávání #Opava se vám také objeví spousta domácích mazlíčků, jejichž páníčkové jsou z Opavy, a nakonec i nemnoho fotografií našeho města a jeho památek. Každou fotografii mohou ostatní uživatelé komentovat a hodnotit tlačítkem „líbí se mi", takzvanými lajky.

Honba za lajky

To dokládá, že na Instagramu není Opava stejně jaké jiná města v republice a na světě pro fotografy a uživatele příliš zajímavá. Pod odkazem #Opava nenajdete tedy město jako takové, ale především lidi, kteří se v ní fotí.

To by mohlo některé překvapit, ovšem mládež to vidí jinak. „Když vyfotím nějakou selfie, přidám tam #Opava, aby si mě všimlo víc lidí a já dostala víc lajků," dodává nadšená uživatelka Instagramu Petra z Opavy.

Barbora Němcová