Často jí projíždějí po paměti a změnu neberou na vědomí, což má za následek dopravní nehody.

„Na změnu místní dopravy upozorňuje řidiče velká cedule, umístěná padesát metrů před rondelem ve všech jízdních směrech. Mimo- opavským řidičům průjezd nedělá problémy, protože sledují dopravní značení, kdežto ti opavští, kteří trasu často projíždějí a z minula ji dobře znají, jezdívají v tomto místě automaticky zpaměti,“ konstatuje vedoucí oddělení dopravy opavského magistrátu Rudolf Klein.

Rondel byl zhotovený pro urychlení dopravy při výjezdu vozidel z vedlejších silnic a při odbočování vlevo. Tím byly odstraněny kolony, které u obchodního centra neustále vznikaly.

Dopravní předpisy hovoří o průjezdu okružní křižovatkou zcela jasně. Zásadou je, že vozidlo na ní má jednoznačně přednost. To znamená, že by řidiči měli vést nájezd mírně doprava a ne v přímém směru. To je donutí zpomalit a dát přednost vozu, který už křižovatkou projíždí.

Například u rondelu na Krnovské ulici je však dopravní situace trvale klidná. „Bude to tím, že silnice byla dlouho zavřená a upravovaná, takže řidiči vznik rondelu registrovali dlouho před jeho zprovozněním. U Bredy se objevil prakticky ze dne na den bez stavebních úprav a jen s dopravním značením,“ vysvětluje Rudolf Klein možnou příčinu.

Okružní křižovatka u Bredy je ve své současné podobě dočasná. Ve zkušebním provozu potrvá do konce roku a pak bude vyhodnocena. „Pokud se osvědčí, dočká se trvalé úpravy, a když bude i nadále dopravně problematická, dojde k jejímu zrušení. K prognózám je každopádně zatím ještě dost času,“ dodává Rudolf Klein.