Křižovatka ulic Nákladní, Obloukové a Rybářské byla v dopravní špičce pro některé motoristy noční můrou. Zvlášť pokud došlo k odbočování doleva z vedlejších ulic na hlavní. To by se nyní mohlo změnit.

Pracovníci opavských technických služeb zde totiž od čtvrtku 21. do pondělí 25. září přemalují dopravní značení přímo na vozovce, rovněž dojde k umístění dopravních zátaras respektive ostrůvků a osazení nových značek. Na tomto místě tak vyroste podobný rondel, jaký jsme loni v květnu mohli vídat v Kateřinkách na křižovatce Vrchní, Ratibořské a Fügnerovy.

Kruhový objezd byl tehdy provizorně vybudován v souvislosti s pracemi na železničním přejezdu v Krnovské ulici.

Nový kruháč poblíž nákupního centra Breda bude zatím fungovat v testovacím modu. „Je to první krok k řešení neuspokojivé situace na této křižovatce, kde mají řidiči velké problémy v případě odbočování i přejezdu hlavní silnice. Pokud se tato mobilní úprava osvědčí, budeme se do budoucna zabývat možností výstavby okružní křižovatky pevné,“ vysvětloval náměstek primátora města Opava Josef Stiborský (KDU-ČSL).

Na rondelu se bude pracovat za plného provozu. Úpravy vyjdou na 580 tisíc korun, ve všech směrech se umístí retroreflexní přechodná dopravní značení a rychlost se omezí na 30 kilometrů v hodině.

„Abychom co nejméně narušili plynulost a bezpečnost dopravy, budeme pracovat především v nočních hodinách a v době pracovního klidu, tedy o víkendu,“ poznamenal vedoucí provozovny komunikace Technických služeb Opava Marek Witassek a vzápětí ještě doplnil: „Věříme, že vše stihneme během plánovaných pěti dnů. Hodně bude záležet na počasí. Pokud by klimatické podmínky byly nepříznivé, mohou se termíny prací posunout.“

Velký potenciál v kruhovém objezdu spatřuje také Rudolf Klein z odboru dopravy opavského magistrátu. „Já osobně jsem velkým příznivcem okružních křižovatek. Velký problém zde byl s odbočením doleva z vedlejších ulic na hlavní. Na kruhový objezd se ale najíždí doprava a průjezd by měl být plynulejší.

Pro příklad se můžeme podívat do Krnovské ulice na křižovatku s Vančurovou. Tam to dopravě rozhodně pomohlo,“ komentoval Rudolf Klein, který je vedoucím Oddělení správy dopravy a pozemních komunikací.

Kruháč u Bredy by mohl pomoci zmírnit provoz také na nedaleké křižovatce Nákladní a Pekařské ulice, kterou během dopravní špičky bývá problém projet. Podle Rudolfa Kleina by se Opava v budoucnu měla dočkat dalších rondelů.

S jedním se počítá v místě křížení ulic Olomoucké, Vančurovy a Dostojevského, další má vzniknout na konci jižního obchvatu města, na už zmíněné křižovatce Vrchní, Ratibořské a Fügnerovy ulice a také prostoru takzvaného kateřinského uzlu.

Jak nahlížejí na stavbu kruhového objezdu sami motoristé?

Jedním z těch, kdo stavbu kruhového objezdu podporuje, je třeba Tomáš Beneš. „Myslím si, že přijde vhod. Jde o docela frekventované místo a výběr byl ze strany města podle mě v pořádku. Ačkoli daleko závažnější mi přijde úsek křižovatky ulic Nákladní a Pekařská.

Samozřejmě logicky by tam kruháč být ani nemohl, to je kvůli zástavbě jasné, ale nevím, proč tam město nezřídí třeba semafory,“ mínil.

Zároveň ale uvažoval, zda bude mít objezd při dopravní špičce vůbec smysl. „Kdo jezdí autem často, ví, jak to denně vypadá na Krnovské, kruhový objezd na křižovatce s Vančurovou nebyl moc dobrým nápadem. Kolikrát je zasekaná i celá Rybářská, tak aby nestály fronty pak i k tomuto novému kruháči. Dokud nebude hotový celý obchvat, bude to asi pořád o nervy.“

Stavbu vítá i Veronika Malá z Opavy. „Podle mě bude doprava plynulejší, je to dobrý nápad. Jezdí tudy hodně aut i do Bredy, je to vytížené místo,“ vyjádřila se k iniciativě města.

Podle opavské realitní makléřky Veroniky Podzemné je kruhový objezd ideálním řešením. „Jsem určitě pro, ta křižovatka je hrozná,“ zmínila. To Kateřina Lhotská z Melče si myslí, že současná podoba křižovatky je přehledná oproti dřívějšímu stanovení hlavní komunikace. „Kruhový objezd v tomto místě mi přijde tak trochu zbytečný. Je ale fakt, že tudy však nejezdím často ve špičce,“ podotkla.