„Vyřízené byly všechny, ne vždy ale byla informace poskytnuta, protože buď tazatel nesplňoval požadavky zákona 106, nebo požadoval údaje, na které ani dle zákona 106 nárok neměl," informoval tajemník Opavy Tomáš Elis s tím, že těchto nevyřízených žádostí bylo zhruba pět.

„Je ale třeba říci, že do této evidence se započítávají dotazy pouze písemné. Tedy ty, které potřebují například dohledání v různých materiálech," doplnila tisková mluvčí Hlásky Lada Dobrovolná.

Spousta informací je podle tiskové mluvčí zodpovězena právě ústně či telefonicky. Zajímavostí je, že na poplatcích za poskytování informací město vybralo za loňský rok pouze tři sta korun. „Náš ceník je na spodní hranici v rámci celé republiky. V žádném případě nechceme jakýmkoliv způsobem zatěžovat peněženku tazatelů," dodal Tomáš Elis.

Na úkony spojené s poskytováním informací neexistuje žádný paušální poplatek. Většinou se odvíjí od časové a materiální náročnosti. „Když zákon 106 začínal, tak někteří občané chtěli pomalu zkopírovat centrální archiv, když to přeženu," vysvětlil tajemník důvod, proč se v této oblasti musely vytvořit nějaké finanční mantinely.

„Ale určitě nemáme problémy s tím poskytnout běžné údaje, kdokoliv je obdrží," uzavřel Elis.