Deník téma seniorky bez elektřiny sledoval od začátku. Eva Holušová z Opavy v minulosti s předstihem změnila dodavatele (Lama energy), následně se upsala dvěma společnostem (Innogy a MND), které kvůli zdublování dodávek následně vzájemně vyrušily nové smlouvy a dvaasedmdesátiletá žena musela podepsat smlouvu – s už jasně preferovaným dodavatelem Innogy – znovu.

Tady vznikl kámen úrazu. Zatímco původní smlouvy obsahovaly požadavek na připojení od začátku ledna tohoto roku, v nejnovější smlouvě s Innogy se záhadně objevil až dubnový termín. Když pak žena zkraje roku nereagovala na dva dopisy ČEZ Distribuce s varováním o odpojení odběrného místa (v domnění, že smlouvu má už uzavřenou), došlo od února – po třiceti dnech oficiálně takzvaného černého odběru – k odpojení od elektřiny a vymontování elektroměru.

Vše připraveno, ale elektřina nejela

Od února tak byla žena bez elektřiny. Její syn Martin Holuša přiznal, že matka udělala chyby, tu hlavní ale měl podle rodiny způsobit sám dodavatel, od něhož údajně nedostali žádné potvrzení uzavřené smlouvy, v němž by si mohli pozdního data připojení všimnout. Rodina s dodavatelem řešila nové připojení, aby se nečekalo do dubna.

„Elektroměr namontován, napsali z ČEZ Distribuce. Dodávky elektřiny obnoveny, vzkázalo Innogy. Ale elektřina stále nejela,“ popsal stav posledních dní Martin Holuša, který se domáhal jednak nápravy, jednak písemného či hlasového důkazu, že matka požadovala dubnový termín připojení, nikoli lednový.

„Až v reakci na další článek v Deníku se nám ozval ředitel opavské pobočky s tím, že je třeba přepnout spínač u jističe. Možná tak mohla mít máma elektřinu už od 15. února, kdy elektroměr namontovali, ale nikdo nám neřekl, co máme dělat,“ štve syna, podle něhož je jistič v předmětném paneláku schovaný za zaplombovaným prostorem, kam neměl přístup.

O ženiny strasti se začal zajímat i senátor

Po obdržení této informace se v bytě konečně začaly ozývat obvyklé zvuky elektronických zařízení a rozsvítilo se světlo. Po druhém článku Deníku o ženiny strasti projevil zájem také místní senátor Herbert Pavera, který si přál s rodinou spojit a pomoci jim. Než k tomu však mohlo dojít, elektřina byla zpět. „Přesto nám aspoň napsal, že už o nápravě ví, ale kdyby bylo potřeba, je možné se obrátit na jeho bezplatnou právní poradnu,“ tlumočil Martin Holuša, který věří, že obnovením dodávek elektřiny celá situace pro Innogy neskončí, stále se dožaduje potvrzení, kde by bylo jasně uvedeno, že o termín připojení až v bubnu zažádala jeho matka. „Podle nás je v tom administrativní chyba na jejich straně, kterou se snaží zakrýt. Poslali nám nějakou dokumentaci, ale z žádného dokumentu není patrné, že by máma dala žádost o připojení až v dubnu. Nic víc k tomu prý nemají,“ krčí rameny Holuša. V duchu už počítá s tím, že omluvy se nedomůže.