„Jsem rád, že zrovna v Opavě, která je dopravou zahlcená, vznikne další část obchvatu. Dopravu ve městě sice nevyřeší, pomůže jí až třetí, západní část. Ředitelství silnic a dálnic bude pečlivě sledovat kvalitu i termíny," slíbil ministr Ťok.

S opavským dopravním kolapsem nepřeháněl, protože kapacita městského okruhu je skutečně vyčerpaná a ohrožuje životní prostředí města. „Na tuto chvíli jsme dlouho čekali a jsem rád, že nastala," uvedl tajemník Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57 Martin Dostál, který se přímo na zahajovacím aktu dočkal veřejné pochvaly.

Přečtěte si také: Miroslav Kirschner: Poslední kapkou bylo EET

Východní část severního obchvatu Opavy naváže na spojku S1 zprovozněnou už v roce 2009. Zhotovitelem je sdružení firem MS + K + IDS Opava a součástí vícezdrojově financované stavby bude sedm mostů.

„Stavba východní části pomůže vyřešit odbočovací problém u velké křižovatky s S1 směrem do Kateřinek i lidem v Kateřinkách, zejména obyvatelům Vrchní ulice. Cestu zrychlí i řidičům jedoucím z Krnova a Bruntálu do Ostravy," konstatuje poslanec Zbyněk Stanjura (ODS).

Poslední etapou severního obchvatu bude jeho západní část, která je nyní v intenzivní přípravě. Kompletně dokončený severní obchvat odkloní tranzitní dopravu z centrální části Opavy. Ochranu před hlukem zajistí dvě protihlukové stěny, vysoké čtyři metry a dlouhé celkem 866 metrů.

Další protihluková stěna je navržena na prodloužené Mostní ve stejné výšce a délce 175 metrů.

Přečtěte si také: Bývalá Oasa stále čeká na kupce