„Průběh letošní zimní sezony byl v mnoha ohledech podobný jako u té loňské. Spad sněhu byl podprůměrný, ale to neznamená, že by nebylo nutné vozovky a chodníky jakkoliv ošetřovat, a to ať už chemickými, nebo inertními materiály," uvedl provozně-technický náměstek TS Opava Martin Girášek.

Ten dále podotkl, že největším problémem byly ranní mrazy, díky kterým se ráno tvořilo často náledí, jež řidiči i vzhledem k odpoledním teplotám nečekali.

Nadprůměrně teplá a suchá zima umožnila silničářům, aby se věnovali pracem, ke kterým by se běžně v zimě nedostali. „Jedná se mimo běžné činnosti zejména o úpravy silniční vegetace jako prořezy stromů, keřů a jejich likvidace, úklid a údržbu příkopů a odvodnění silnic, likvidací černých skládek v katastru města a tak dále," dodal Martin Girášek.

Technické služby při opakovaném čištění zhruba padesáti kilometrů silničních příkopů, které mají ve své správě, odvezli na skládku více než dvacet tun odpadu, který obsahoval například opotřebené pneumatiky, plasty či skleněné láhve.

Kolik přesně TS Opava za tuto zimu ušetří, je těžké odhadovat, protože rozpočet, se kterým služby pracují, je stanoven vždy na kalendářní rok, a není proto možné dopředu odhadovat, jak bude vypadat konec roku.

Petr Večeřa